webForumDet fria alternativet

Komprimera dvd.

6 svar · 336 visningar · startad av Okkido

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Tja!

Har fått en reklamfilm på dvd som jag ska komprimera till något annat format, helst hade jag velat göra om till en flash-film men det verkar komplicerat (om nån har kunskap och tror att han/hon kan fixa det så får ni gärna kontakta mig, betalning!)

Annars hade jag tänkt mig windows media player format, wma eller vad dem kör eller quicktime. Vilket är bäst tror ni?

Vilka program ska man använda för att komrimera filmen så mycket det bara går?

https://www.nikecycling.com > Riders > Lance Armstrong > Watch the Add, det är samma reklamfilm i samma storlek.

Om nån kan sno filmen direkt från sidan så får ni gärna göra det och skicka den till mig, jag har tillstånd att göra det men har inte lyckats med dem programen jag testat.

Aja, alla förslag välkommnas!
Puss

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Tja!

Jahadu, testa programmet "FairUse" eller kanske "VirtualDub" med något plugin för att läsa mpeg2 och valfri encoder skulle vara något, för all info du nånsin kan behöva om det där, kolla https://www.videohelp.com

Ja just det... glömde säga att där finns även länkar till programmen... under tools/ kan kolla t ex "DVD to DivX" sektionen, för det lär ju vara bäst DivX/Xvid alltså... Flashfilm går inte att konvertera till, dom är i vektorformat

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

det sura med divx/Xvid är att det inte går att streama.. skulle föreslå quicktime formatet, eller kanske 3GPP ;-)

jaha... jo det är ju klart... tänkte inte riktigt på hur filmsnutten skulle användas sedan... det får man såklart ha i åtanke... själv har jag aldrig gjort nåt som är tänkt för att streama... :)

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Hittade ingen hjälp på www.videohelp.com. Finns det inget smidigt enkelt program där jag kan.

• Välja exakt storlek på filmen (i pixlar)
  • Komprimera ner det till en rimlig storlek (i mb)
  • Kunna välja mellan några olika format (wma, qt rm)

Om nån vet något eller har erfarnhet, please help! :D

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

inte alls för att vara ironisk, men har du tittat på "windows movie maker"? det funkar bra för WMV

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)