har en skiva som jag vill göra en image av och lägga hårdisken...någon som vet hur man gör det i nero 6?
förklara så utförligt som möjligt...
göra en image i nero 6
8 svar · 343 visningar · startad av tompe
Jag rekommenderar att du använder WinISO för att göra iso-filer.
Det finns för nedladdning här: http://www.winiso.com/
Eftersom jag inte har nero i den här datorn så får jag försöka ur minnet. ;)
I en av menyerna, tror att den heter Recorder eller nåt liknande, så väljer du vilken brännare du vill använda. Där finns dels din fysiska brännare men även en som heter nåt i stil med Image Recorder eller nåt sånt. Välj den och sedan gör du i stort sett som när du kopierar en skiva bara.
Inte för att jag har kollat i Nero, men är det inte bara att välja där man väljer brännare att välja "fil" så bränner den till hårddisken? (En image)
Jag har bara lyckats bränna till nrg i Nero.
Det kanske går att bränna till ISO på något sätt, men jag rekommenderar som sagt WinISO.
För att bränna i Nero väljer man "Burn Image" som finns under "File".
Vimp skrev:
Jag har bara lyckats bränna till nrg i Nero.
Ja det är Neros filformat så det är inte så konstigt. Det kanske dessutom är just en sån har vill ha och då hjälper det väl knappast att installera ett program som skapar andra filer?
Vimp skrev:
För att bränna i Nero väljer man "Burn Image" som finns under "File".
Nej det gör man inte. Där bränner man ut en image till en skiva.
jag vill egentligen bara kopiera skivan så det spelar ingen roll om det bli .nrg eller .iso..
I en av menyerna, tror att den heter Recorder eller nåt liknande, så väljer du vilken brännare du vill använda. Där finns dels din fysiska brännare men även en som heter nåt i stil med Image Recorder eller nåt sånt. Välj den och sedan gör du i stort sett som när du kopierar en skiva bara.
hur gör jag för att kopiera en skiva då? :\
Om du bara skall göra en kopia så finns det ett sånt val så det bör du hitta ganska lätt.
Om du bara skall göra en kopia så finns det ett sånt val så det bör du hitta ganska lätt.
japp, de fixa sig : )