DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg ...vilka är era oumbärliga program?
- Jag t ex klarar mig inte länge utan "Command prompt here" (powertoy)
- Installerar mp3-spelare nästan direkt efter nyinstallerat Windows, då foobar2k nuförtiden
- UltraEdit för att editera det mesta i och göra batchfiler
...skickar med en lista jag nyligen gjort på fler bra att ha program
VimpMedlem sedan juli 20022 537 inlägg Visual Studio .NET är det enda jag behöver :)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg ...har aldrig riktigt greppat vad det är för något... är det nån uppföljare på Visual Basic... eller C++ kanske? Själv pulade jag med Delphi en gång i tiden...
VimpMedlem sedan juli 20022 537 inlägg
Danny skrev:
...har aldrig riktigt greppat vad det är för något... är det nån uppföljare på Visual Basic... eller C++ kanske? Själv pulade jag med Delphi en gång i tiden...
Man kan använda det till VB.NET (som jag använder det huvudsakligen till), C# (händer att jag leker med det), J# samt C++.NET.
Ett oumbärligt program för de som utvecklar i .NET.
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg
Danny skrev:
...har aldrig riktigt greppat vad det är för något... är det nån uppföljare på Visual Basic... eller C++ kanske? Själv pulade jag med Delphi en gång i tiden...
Det är en uppföljare till gamla Visual Studio. Du kan utveckla i VB.Net, C# och C++, beroende på vad du föredrar. Dessutom kan du utnyttja .Net. .Net kan du även utnyttja i senaste versionen av Delphi, om du föredrar det: http://www.borland.com/delphi_net/
Exakt vad .Net innebär får du nog kolla upp hos microsoft.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
Microsoft® .NET is a set of software technologies for connecting information, people, systems, and devices. This new generation of technology is based on Web services—small building-block applications that can connect to each other as well as to other, larger applications over the Internet.
...läste jag hos Microsoft... jaha... verkar vara nån standard dom hittat på... standardisering brukar kunna vara bra... önskar bara jag hade lite ork att lära mig det också :)
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg .Net är en plattform för att programmera (att kalla det standard är en överdrift).
Personligen skulle jag inte klara mig utan Unix Utilities som gör att jag kan använda ett riktigt skal i stället för den ruttna kommandoprompten.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
som gör att jag kan använda ett riktigt skal i stället
...ja... man vill ju helre leka med musen ;)
btw... "Media Player Classic" kommer nog bli min favoritvideospelare nu, den nya versionen är aningens förbättrad...