SimOnlineMedlem sedan juli 20031 051 inlägg
Hej!
Jag tankade en film av en polare på ett LAN som han påstod vara i SVCD-format, den hade filändelsen .mpg. Jag prövade då att bränna den på skiva via Windows XP's skicka till CD-brännarefunktion. Problemet är att den inte går att spela i min DVD-spelare, som ska klara SVCD.
Samma skiva funkar utmärkt i polarens DVD-spelare.
I manualen till min DVD står det något om att film-filerna måste vara i .asf-format, men hur åstadkommer jag detta?
Nexus86Medlem sedan okt. 20022 683 inlägg
Använd något ordentligt brännprogram (typ Nero) och välj att du vill bränna en SVCD. Orsaken till att det fungerar på hans är att han kan ha en DVD-spelare som kan spela MPEG-filer medan du inte har. SVCD-filer består oftast av flera filer varav huvudfilen är .dat.
Ok, men om jag bränner en SVCD-skiva genom Nero så ska den funka i alla DVD-spelare som hanterar SVCD
cascaMedlem sedan feb. 20003 262 inlägg
Bara för att filändelsen är .MPG betyder det inte att det är nödvändigtvis är en SVCD.
Video:
max 2600 kbit/sec MPEG-2 (Audio + Video bitrate max bitrate is 2778 kbit/s).
480 x 576 pixels (CVD 352x576)
25 frames/second
with up to 4 Selectable CVD or SVCD Subtitles
Audio:
44100 Hz
32 - 384 kbit/sec MPEG-1 Layer2 or MPEG2 Audio
with up to 2 Audio Tracks
http://www.videohelp.com/svcd
dahlgrenMedlem sedan aug. 20011 442 inlägg
Flyttas från Elektronik & High-techprylar
casca skrev:
Bara för att filändelsen är .MPG betyder det inte att det är nödvändigtvis är en SVCD.
Nej, det kan jag förstå, men jag fick det berättat för mig att detn skulle vara komprimerad i SVCD-format, men min kompis kanske visste lika lite vad han pratade om som jag gör :p
Nexus86Medlem sedan okt. 20022 683 inlägg
SimOnline skrev:
casca skrev:
Nej, det kan jag förstå, men jag fick det berättat för mig att detn skulle vara komprimerad i SVCD-format, men min kompis kanske visste lika lite vad han pratade om som jag gör :p
Den kan mycket väl ha varit komprimerad som SVCD men den måste även brännas som SVCD. ;)