webForumDet fria alternativet

P2P-klient? vilken?

14 svar · 601 visningar · startad av frankof

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Kazza går fetbort, men vilken skall man använda?
DC(++) eller?

Självklart bara lagligt material, annars kan jag ju inte fråga här.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Beroende på vad jag är ute efter använder jag Azuerus, Soulseek, DC++ och eMule.

EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg

Själv använder jag

Kazza Lite K++ och
DC++ och tycker det e en bra kombination som du kanske borde testa...

fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

Bittorrent kan vara värt att kolla på.

fiddler skrev:

Inte imponerad, 80T för att hämta 4.3G

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Det är oDC (dvs direct connect protokollet) som gäller för hela slanten.

Har så lite å dela ut, dc ställer väl rätt höga krav på sådant? (under 30G?, bry dig inte)

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Det beror ju helt och hållet på vilken hubb du vill in på.

Självklart, får kolla upp det lite mera.

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

frankof skrev:

fiddler skrev:

Men det beror på hur många som seedar, och vilken uppkoppling som seedarna har. Hade du kopplat upp dig till exakt samma personer med DC (om de nu hade valt DC istället för bittorrent) hade det förmodligen tagit lika lång tid i alla fall.

UlfT skrev:

frankof skrev:

fiddler skrev:

Men det beror på hur många som seedar, och vilken uppkoppling som seedarna har. Hade du kopplat upp dig till exakt samma personer med DC (om de nu hade valt DC istället för bittorrent) hade det förmodligen tagit lika lång tid i alla fall.

Ok, så bittorrent är beroende av hur många som är intresserade av samma fil? ju flera dessto snabbare? till skilnad från andra sätt, ju flera dessto sämre? eller har jag missat något?

VimpMedlem sedan juli 20022 537 inlägg

Jag kör oDC..
Fungerar helt perfekt om man har mycket att dela ut.

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

frankof skrev:

UlfT skrev:

frankof skrev:

Ok, så bittorrent är beroende av hur många som är intresserade av samma fil? ju flera dessto snabbare? till skilnad från andra sätt, ju flera dessto sämre? eller har jag missat något?

Ju flera seedare, desto bättre. Ju flera som fortfarande laddar ner (leechers), desto sämre, om det inte är så att de flesta redan har laddat mer än dig. Då kan du ladda delar från de som inte har laddat färdigt, men ändå har mer än dig. Men har du laddat mycket redan, då finns det normalt inte så mycket du kan ladda från andra som inte har laddat färdigt. Då är det seedarna du måste ladda från.

UlfT skrev:

Ju flera seedare, desto bättre. Ju flera som fortfarande laddar ner (leechers), desto sämre, om det inte är så att de flesta redan har laddat mer än dig. Då kan du ladda delar från de som inte har laddat färdigt, men ändå har mer än dig. Men har du laddat mycket redan, då finns det normalt inte så mycket du kan ladda från andra som inte har laddat färdigt. Då är det seedarna du måste ladda från.

Ok, då har jag något sådär fattad det :e

fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

För det mesta tycker jag BT går med maxhastighet, dock inte alltid...

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)