silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Hejsan!
Jag undrar om det finns något program, eller något liknande som gör att man kan spara ner en hel sida. Jag menar ett program som följer upp länkar och undermappar och så vidare.
Som exempel, ta den här: (min egna)
http://w1.361.comhem.se/~u36124691/warp/
Finns det något program som gör så att den spar alla filer som finns där? Följer upp länkarna och spar bilderna? Det kanske är "olagligt" att göra så?
Mvh
BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inlägg Teleport
Det är mig veterligen inte olagligt.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Brantis skrev:
Teleport
Det är mig veterligen inte olagligt.
Det verkar funka bra. Tack! :)
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Det fanns en begränsning i programmet. Den söker bara igenom ett visst antal länkar. Förvisso ganska många, men ändå. Den slutar söka efter ett antal. Finns det något annat som inte har dessa begränsningar? Man kanske skulle testa nåt annat. Jag valde Teleport Pro.
De hade en version som heter Teleport VLX. Fast den går endast att köpa ser det ut som.
Mc Fetto skrev:
prova WinHTTTrack
Förstår inte riktigt hur programmet funkar. I Teleport kunde man lätt bestämma vilka filer som skulle laddas ner. Och vilka den skulle utesluta. När jag gör det i HTTTrack så tankar den hela websidan ändå. :q
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg Den funktionaliteten förstod jag inte att du ville ha ;)
Men om du klickar på "set options" när du skapar ett nytt projekt kan du utesluta sidor/filer etc.
Mc Fetto skrev:
Den funktionaliteten förstod jag inte att du ville ha ;)
Men om du klickar på "set options" när du skapar ett nytt projekt kan du utesluta sidor/filer etc.
Jag vet, jag testade. Skrev -*.htm -*.html osv. Men det funkar inte. Den tankar rubb och stubb ändå. :e
Går väl leva med, men det känns lite onödigt. :)
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Hm. WinHTTTrack verkar inte fungera lika bra som Teleport. Har testat det nu i dag, och den tankar inte allt. Den får med sig en massa html-filer bara och någar miniatyrbilder. Det är ju dom stora bilderna man vill åt. Varför skippar den dom?
Kära silfver.
Den enda DownloadManager du behöver heter FlashGet.
Tanka och installera. För att sedan kunna spara alla filer i en "index-sida" räcker det med att högerklicka på sidan ifråga sedan väljer du "Download All".
Därefter får du fram en lista på alla filer som kan laddas ner på den sida du högerklickat på. (Du mkan t.ex. välja bort tumnaglarna och ta de filer du verkligen vill ha) Tryck OK på de dialogrutor som följer (glöm inte att välja målmapp). Om en stund har du alla filer! Den oregistrerade versionen har en banner i GUI:en
Tyvärr fungerar detta bara i IE.
Slut.
sabbacusMedlem sedan juli 2002630 inlägg Jag rekommenderar WebZip från Spidersoft
PersianBulldog skrev:
Kära silfver.
Den enda DownloadManager du behöver heter FlashGet.
Tanka och installera. För att sedan kunna spara alla filer i en "index-sida" räcker det med att högerklicka på sidan ifråga sedan väljer du "Download All".
Därefter får du fram en lista på alla filer som kan laddas ner på den sida du högerklickat på. (Du mkan t.ex. välja bort tumnaglarna och ta de filer du verkligen vill ha) Tryck OK på de dialogrutor som följer (glöm inte att välja målmapp). Om en stund har du alla filer! Den oregistrerade versionen har en banner i GUI:en
Tyvärr fungerar detta bara i IE.
Slut.
Kära PersianBulldog.
Jag har nu testat programmet du rekommenderade och jag får inte kläm på det. Om man går in på: http://www.silfver.se/bilder/ som exempel, så spar den inte ner några bilder. Den kommer bara att ladda ner html-filer. Det som jag ville att programmet skulle göra, det var att gå igenom alla länkar, och spara underfiler också. Så som Teleport och det andra programmet gjorde. Detta fungerar inte riktigt på samma sätt. :l
Hälsar,
silfver ;)
sabbacus skrev:
Jag rekommenderar WebZip från Spidersoft
Testar programmet nu. :) Fast jag tror bara det är något demo av programmet? För jag tankade det från deras sida. Så snart stängs väl allt av. :e
silfver skrev:
Om man går in på: http://www.silfver.se/bilder/ som exempel, så spar den inte ner några bilder. Den kommer bara att ladda ner html-filer.
Tja, på den sidan du använde i ditt exempel skulle FlashGet fungera utmärkt. Men i det andra exemplet skulle det fungera mindre bra.
FG söker upp länkar och laddar ner målfilerna.
;)
PersianBulldog skrev:
silfver skrev:
Om man går in på: http://www.silfver.se/bilder/ som exempel, så spar den inte ner några bilder. Den kommer bara att ladda ner html-filer.
Tja, på den sidan du använde i ditt exempel skulle FlashGet fungera utmärkt. Men i det andra exemplet skulle det fungera mindre bra.
FG söker upp länkar och laddar ner målfilerna.
;)
Jag förstår. Men det jag söker då alltså program som WebZIP, Teleport och winHTTTrack. Har testat samtliga. Hittills verkar det som att Teleport är överlägset. Fast den har ju dock en begränsning. Har inte märkt någon begränsning på WebZIP än. Men det märker vi. :)