webForumDet fria alternativet

Går inte att ansluta

1 svar · 341 visningar · startad av SNIPERINPOS

SNIPERINPOSMedlem sedan juli 200377 inlägg

Tja! Dagens problem circulerar kring programmet "Radmin" .
Behöver lite hjälp av en kompis att konfigurera lite scripts på min server. Men han kommer inte in via radmin?
Jag har öppnat portar och ställt in det på Radminet, både hos mig, och hos honom. Men det verkar iallafall inte fungera:q
Någon som har lust att hjälpa mig idag också? =)
//coffs :birp

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

Har samma problem. Problemet verkar vara att server-delen fullständigt struntar i vilken port du anger att du vill connecta mot. Det du anger i klienten för att skicka ut igenom används men det spelar ingen roll vad du anger i servern för det verkar som det är en ny port som används varje gång så det är omöjligt att använda sig av portblockning i brandväggen vilket är tämligen tragiskt. Detta problemet borde gå att lösa men jag vet inte hur. Har kliat mig i huvet i två dar nu och kommit fram till vad felet är att det ibland går att komma åt servern och ibland inte. Så är det hos mig iallafall. Det låter som du har samma problem.

Sättet jag tog reda på felet på var genom att avaktivera den regel som jag skapat manuellt för att blocka inkommande traffik på alla portar utom vissa specifika som måste vara öppna för att vissa program som tex Radmin ska fungera. Sedan satte jag så att klienten frågar brandväggen ifall den får komma ut på nätet och ifall brandväggen på serversidan ska tillåta inkommande traffik till servern (oavsett vilken port som används då). På detta sätt så kunde jag se vilken port som stod angiven vid inkommande och det var olika varje gång trots att jag ställt in i servern att en specifik port ska användas. Har du mjukvarubrandvägg, testa detta också.

Vill påpeka också att oavsett vad jag sätter för port i klienten så visas densamma när klienten frågar om den får komma ut. Så därför vet jag att den inställningen har en effekt, något man tydligen inte kan säga om servern.

RED. Såg inte att inlägget var så gammalt. Dock såg jag att du inte fått några svar på ett halvår.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)