webForumDet fria alternativet

Det funkar INTE!

7 svar · 442 visningar · startad av SNIPERINPOS

SNIPERINPOSMedlem sedan juli 200377 inlägg

Tjenna!
Fan asso :P
när jag ska öppna en nfo fil med anteckningar/wordpad så är teckena helt huller om buller :S
är det någon som vet vad det ska vara för riktiga konfigurationer/inställningar?
jag har tästat mig igenom "Format/tecken" men där blir det ingen förrändring HUR jag än gör.. =(
någon som kan lösa mitt prob=) ?
//coffs

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Öppna den i Wordpad istället då, det är troligtvis en fil som är gjord i Wordpad eller liknande skulle jag tro.

mjo, när jag öppnar den i WORDPAD så ser jag hela nfon problem fritt, men jag håller på och skriver scripts och konfigurerarar en Raiden FTPD server, och då ville jag ändra lite i Welcome messet osv, genom att lägga till en logga... ska jag öppna welcome.msg i wordpad då också eller? =)

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Nu är inte jag säker på om NFO-problemet lösts (då du blandade in en annan fråga) men .nfo filer bör öppnas i Notepad med typsnittet Terminal. Har du provat det?

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

PersianBulldog skrev:

Nu är inte jag säker på om NFO-problemet lösts (då du blandade in en annan fråga) men .nfo filer bör öppnas i Notepad med typsnittet Terminal. Har du provat det?

Jag öppnar alltid i Notepad, men typsnittet har aldrig spelat någon roll.

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Det viktiga är väl att fonten har en fix bredd? Som Fixedsys och Lucida Console.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Jag känner till detta problem, och det verkar bero på att notepad inte klarar av vissa tecken. Pröva XK istället.

Problemet löst! nu kommer nästa! ;)

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.7de19299
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)