webForumDet fria alternativet

Sno källkoden till MSN Messenger

Program & appar

5 svar · 526 visningar · startad av Pettter

Medlem sedan aug. 2003120 inlägg
Frågan#1

Finns det ingen som kan ha snott källkoden till MSN Messenger? Vore så guld om någon gjort om programet så man kunde lägga till sina ICQ kontakter i MSN programmet. Kanske omöjligt vad vet jag. Skön tanke i alla fall.

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Pettter man behöver inte sno källkoden för att kunna att göra ett sådant program.

Dock krävs det att man skriver det så likt som möjligt och ger den möjligheten.

Men jag tror inte att det finns någon som har gjort eller kommer att göra det. Men det finns ju liknande program där dom har skins som liknar msn t.ex. Trillian (http://www.trillian.cc) där du kan lägga till både aol, irc, msn och icq kontakter.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Och inte att förglömma Miranda IM. Helt underbart, tar ytterst lite minne och hanterar precis som Trillian de flesta protokoll. Källkod finns också om du vill modifiera programmet, men det är knappast nödvändigt eftersom det är perfekt från början. ;)

Moduler går att lägga till också; såsom IRC-klient, FTP-klient, webbserver (jo, faktiskt) och annat növändigt liksom onödigt..

Medlem sedan aug. 2003120 inlägg

Jo jag känner till de programmen, men då kan man inte se folks bilder eller använda te webkamera funktionen som finns på msn. sen är Miranda och Trillian inte lika snygga som MSN, som är rätt skönt och stilrent.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Pettter skrev:

Jo jag k�nner till de programmen, men d� kan man inte se folks bilder eller anv�nda te webkamera funktionen som finns p� msn. sen �r Miranda och Trillian inte lika snygga som MSN, som �r r�tt sk�nt och stilrent.

Man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar ;)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

tråden flyttad från cafét.

782 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
654 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
654 ms — ändringar (db)