webForumDet fria alternativet

fel på notepad

6 svar · 428 visningar · startad av greggan

gregganMedlem sedan jan. 2004678 inlägg

jag har fått nåt jävla irriterande fel på notepad.

jag vet inte om det kanske fanns nån tidigare tråd om detta men när jag säkte på notepad så fick jag mer än 10 sidor med träffar så jag orkade inte kolla igenom.

det som händer är att när jag väljer visa källa så kommer det upp ett tomt fönster i notepad bara där det står namnlös på raden där uppe. försöker jag öppna någon textfil eller något annat i notepad så händer det inget.

vad kan vara felet??? :q

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

greggan skrev:

det som händer är att när jag väljer visa källa så kommer det upp ett tomt fönster i notepad bara där det står namnlös på raden där uppe.

ja men jag vet det där.. men det här är något annat fel... jag får upp anteckningar, men det står inget i fönstret. jag har även testat att tömma tillfälliga internetfiler.

det är när jag försöker öppna en fil på datorn som inget händer.

någon som vet vad som kan vara fel? troligtvis ligger väl felet i notepad som program... :l

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Får du samma fel om du enbart startar programmet och försöker skriva lite text?

jag kan öppna anteckningar, däremot upptäckte jag nu att antekningar har blivit av med sin ikon.... =S

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Prova att ta bort notepad.exe och starta om datorn, notepad är skyddat av WFP och bör återskapas vid omstart

tack frankof. :)
det var troligtvis något virus eller nåt i den stilen som gått in och ändrat. det låg en fil med namnet notepad som var 3 kb stor utan den fina ikonen. bredvid den fann filen notpad som var 65 kb stor och hade fin ikon. tog bort notepad och bytte namn på notpad till notepad och vips så funkar det att visa källa osv... :)

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)