När man loggar in på ett konto så startas en windowsprofil (egen startmeny, desktop etc). Är det någon som vet om man kan logga in med X antal konton och låsa dem till en och samma profil?
Framför allt så är jag intresserad av att inte använda mig av en profil när jag loggar in hemma (lokalt på datorn) och en när jag loggar in på domänen (jobbet).
Jag vill inte använda mig av den cachade profilen då den ställer till problem för mig. Därför behöver jag 2 inloggningar.
:OO
OUPS! Kan någon flytta detta inlägg till rätt tråd?
D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000485 inlägg Re: Kan man stänga av profilerna i windows XP
"Låsa" profiler eller sk Mandatory profiles - döp om ntuser.dat till ntuser.man
Problem? På jobbet loggar du in på domänen, hemma bör det väl vara lokalt, så tillvida du inte skall arbeta hemifrån och måste koppla upp dig mot jobbet...
Problem? På jobbet loggar du in på domänen, hemma bör det väl vara lokalt, så tillvida du inte skall arbeta hemifrån och måste koppla upp dig mot jobbet...
Det jag vill uppnå är att kunna logga in mot domänen eller lokalt mot datorn och ha samma profil på båda kontona. Dvs samma startmeny osv.
Jag har inte någon erfarenhet av Mandatory profiles. Är detta det jag är ute efter `?
D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000485 inlägg Använder ni roaming profiles på jobbet eller?
Annars är det ju bara att kopera din jobb profil?
Nix vi har inte roaming profiles. Om jag kopierar min profil så är det väl fortfarande 2 profiler? Jag menar att så fort jag installerar en applikation eller ändrar något så måste jag kopiera profilen igen och hålla reda på vilken som är nyast.
Det borde finnas ett bättre sätt.
Hur gör man om person A & B vill arbeta på samma dator och dela på alla program och inställningar. Men man vill fortfarande ha möjligheten att använda sig av filrättigheter (dvs de ska inte vara samma person i systemet). Är detta möjligt utan att använda olika profiler?
:)
RazofishMedlem sedan sep. 2000780 inlägg http://www.globesoft.com/cgi-bin/software_products.asp?productID=3
Ett program som fungerar utmärkt för att dela på samma profil för flera olika konton, domän som lokalt :)
D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000485 inlägg Kopiera till ALL USERS ;)
Har du flera konton för hemma bruk, sätt deny etc i NTFS för de konton som ej skall ha tillgång.
Razofish förslag låter spännande. Jag ska prova den applikationen. Att den finns är ju i sig ett bevis på att fler än jag inser behovet av det jag vill åstakomma :)
Tack alla!
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
grr för gammal tråd ;)