webForumDet fria alternativet

FireDaemon.EXE???

4 svar · 268 visningar · startad av Fenmund

FenmundMedlem sedan maj 200441 inlägg

Hejsan!

När jag ska dra igång burken så ploppar efter ca 2 minuter en varningsruta upp med texten

"FireDaemon.EXE har stött på ett problem och måste avslutas....Skicka / Skicka inte"

Det intressanta är att jag kan inte använda något av mina program innan detta meddelande ploppat upp.

Nån som vet vad detta kan vara och hur man får bort den?

Eftar att ha sökt efter FireDaemon.exe så får jag upp ett antal filer i WINNT katalogen.

ÄR DETTA NÅGOT JAG VÅGAR TA BORT?

Tack på förhand!

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg
web00132Medlem sedan maj 2001797 inlägg

Jag har också problem med en popupruta som dyker upp vid uppstart som säger att firedaemon.exe måste avslutas. Jag har skaffat wintasks men jag når inga större framgångar, fattar inte riktigt vad jag ska göra. Jag har lagt till firedaemon.exe i min blocking-lista men popupsen dyker upp ändå. Kan man inte bara ta bort firedaemon på något sätt? Och förresten, vad är och vad gör firedaemon egentligen?!

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

web00132 skrev:

Jag har också problem med en popupruta som dyker upp vid uppstart som säger att firedaemon.exe måste avslutas. Jag har skaffat wintasks men jag når inga större framgångar, fattar inte riktigt vad jag ska göra. Jag har lagt till firedaemon.exe i min blocking-lista men popupsen dyker upp ändå. Kan man inte bara ta bort firedaemon på något sätt? Och förresten, vad är och vad gör firedaemon egentligen?!

Om du läser vad som står på sidan som det länkas till så står det där svart på vitt.

web00132Medlem sedan maj 2001797 inlägg

Vill inte låta otrevlig men om du läser mitt inlägg så förstår du att jag redan läst det som står på den länkade sidan. Men jag får väl förtydliga mig lite.

1. Vad är firedaemon för nåt?
Den länkade sidan ger svaret: " firedaemon.exe is an application running in the background allowing a user to install and run applications as a Windows NT or Windows 2000 service."

Vad betyder detta? Och vad innebär det för min säkerhet?

2. Kan jag ta bort firedeamon.exe på något sätt?
Den länkade sidan ger svaret: " Remove firedaemon.exe: Use WinTasks"

Och följaktligen tankade jag hem wintasks och försöker nu alltså bemästra problemet men misslyckas. Mina frågor kvarstår då jag inte har något bra svar på dem än alltså.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)