webForumDet fria alternativet

Problem med Mysearchnow

10 svar · 526 visningar · startad av hajdo

hajdoMedlem sedan nov. 2003169 inlägg

Hej, jag har fått på datorn en blå sökbar högst upp i mitt IE, och det tar varenda ord på sidan och får det till ett "porrigt" ord...

Dessutom så kommer det upp längst ner en stor sökbar från Mysearchnow som kommer upp på startsidan... Det e fan skitjobbigt, jag vill ha bort det, hur? Jag surfar egentligen ganska mycket på porr och det lär ha kommit därifrån...

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Vad får du fram för olika namn på verktygsfält när du högerklickar på ett verktygsfält i IE?
Ta det namn som verkar misstänksamt, gå in i registret, tryck Ctrl + F och sök efter det namnet. Ta sedan bort den nyckeln.

Gå även in på HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer och se om du hittar något oönskat där.

PersianBulldog skrev:

Vad får du fram för olika namn på verktygsfält när du högerklickar på ett verktygsfält i IE?
Ta det namn som verkar misstänksamt, gå in i registret, tryck Ctrl + F och sök efter det namnet. Ta sedan bort den nyckeln.

Gå även in på HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer och se om du hittar något oönskat där.

¨

Nee, asså högst upp, under internetadressen så är det e blö sökbar som tar ord från sidan, till exempel tip blir sex tips...

huw var det man kom in i registret nu igen? Ock det här HKLM, dåligt minne förstår du...

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Att gå in i regisret:

1. Start
2. Kör
3. Skriv "Regedit"
4. Tryck Enter
-------------------------------
Sedan expanderar du HKEY_LOCAL_MACHINE och fortsätter expandera enligt den "väg" jag skrev tidigare.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Ladda hem adaware från Lavasoft.

Jag testade att ladda ner adaware, den tog bort annat, men Ad-Watch måste man köpa för att den ska fungera... och dessutom så försvann inte det blå...

D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000485 inlägg

ladda hem HiJack http://www.lurkhere.com/~nicefiles/
kör och posta loggen här

bluxbluxoMedlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Kolla om det ligger något bajs i Lägg till och Ta bort program. Det gjorde det för mig och jag avinstalarade och vips var det borta. :)

Om du inte har det så gör som PersianBulldog sa.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

hajdo skrev:

Jag testade att ladda ner adaware, den tog bort annat, men Ad-Watch måste man köpa för att den ska fungera... och dessutom så försvann inte det blå...

Nja. :)
AdAware är mig veterligen gratis för privatpersoner - du behöver inte AdWatch(?) för att bli av med mysearchnow. Men. Det du måste göra med AdAware för att det ska fungera är att uppgradera referensfilen först. Jag har själv nyligen tagit bort mysearchnow från ett flertal datorer med just adaware. :)

1. Starta adaware.
  2. Klicka på texten "Check for updates now" precis ovanför AdAwares Start-knapp.
  3. Klicka på Connect.
  4. Ladda hem filen.
  5. Klicka på Finish.
  6. Klicka på Start och därefter Next.

Fungerar det? :)

D3VaST8D skrev:

ladda hem HiJack http://www.lurkhere.com/~nicefiles/
kör och posta loggen här

Jag körde proget och fixade det, nu funkar det finfint,,, tack! Det här med Adaware funkade inte :(

cribbegMedlem sedan maj 200419 inlägg

Varför hålla på å krångla. Vill man ta bort "Mysearchnow" går man in på deras hemsida klickar på help. Där står det hur man "avinstallerar".
Lycka till!!

/cribbe

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)