LeonLMedlem sedan dec. 20023 175 inlägg
Det här felmeddelandet har jag fått många gånger, och den verkar dyka upp i olika program. Ibland hoppar den bara upp, men ibland poppar den upp när jag försöker göra något i ett program, ex. klicka på en knapp.
Vad kan det vara som orsakar det här, och hur löser jag det?
frankofMedlem sedan jan. 20014 275 inlägg
En snabb sökning på google gjorde att jag drog slutsattsen att det var/är programspecifikt, vilket program? (är det bara Iexplorer.exe?)
http://www.google.com/search?q=Memory+could+not+be+read&restrict=Svenska&btnG=Google-s�kning
Just nu uppenbarar sig problemet bara i Internet Explorer. Ibland (inte alltför ofta, således väldigt sällan) får jag meddelandet när jag stänger av datorn. (När den blå skärmen säger att Windows [XP] avslutas.)
Nu fick jag meddelandet igen, och jag tryckte på avbryt. Jag fick då upp följande:
Efter att ha klickat på OK får jag följande: :OO
Har provat med att reparera IE, men jag tror inte det som är problemet. Jag installerade ganska nyligen ett insticksprogram till IE, och det är när jag använder det programmet som problemet uppstår. Jag har hört med andra som använder det programmet, men inte har de varit med om något sådant.
stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg
det senare felet ser ut att ha med din JAVA ver. att göra, provat uppdatera: http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp
Ett tips är då att slänga ut insticksprogrammet ;) Om du "måste" ha det instalera igen, det kan ju ha gått skit vid instalationen.
Varken en ominstallation av insticksprogrammet eller Java Runtime löste problemet. :l
(Nu verkar felmeddelandet bara dyka upp när jag använder insticksprogrammet)
Problemet är löst.
Jag raderade visst ett objekt i insticksprogrammet, som man tydligen inte fick radera bort. Så jag återställde dessa mappar och nu funkar det finfint, och jag har inte sett av felmeddelandet. :)