webForumDet fria alternativet

Sortering i iTunes

2 svar · 245 visningar · startad av Nexus86

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Jag har två hårddiskar. Den ena är helt smockfull och det är där all musik ligger. Så nu undrar jag om jag på något sätt kan använda en annan mapp som iTunes-mapp och att musiken som läggs till i iTunes ska kopieras till den mappen och sorteras som vanligt UTAN att de filer som redan ligger i biblioteket ska flyttas. Mao vill jag att iTunes ska kopiera filerna som läggs till i biblioteket till den nya mappen samt sortera dessa (båda dessa går att hitta under inställningar) men jag vill bara att den ska göra det med nya filer. Går detta?

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

låter svårt. måste du kopiera filerna till biblioteket då? den funktionen tycker jag är onödig (men samtidigt bra om man har flottigt stor hårddisk).

om du låter alla filer vara där de är och bara låter dem hamna i spellistan så funkar det ju bra. eller är det att itunes ska sortera in filerna i mappar du vill åt? ändra id3-taggarna går ju såklart ändå.

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Jag vill att den ska sortera min musik i mappar automatiskt när jag ändrar i en ID3-tagg. Det är därför jag har ställt in att den ska kopiera alla låtar till iTunes-mappen. :)

Men om jag ändrar i en fil på gamla hårddisken gör det ingenting om den hamnar på nya istället. Bara alla andra ligger kvar.

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)