finns det program för att skapa egna ringsignaler till sin mobil? (polyfoniska)
??
Egna mobilsignaler
5 svar · 405 visningar · startad av firstchoice
de flesta såna telefoner klarar väl av midi?
i så fall borde vilket midi-redigeringsprogram som helst funka.
har aldrig pysslat med midi
tips på bra program??
cakewalk har jag hört ska vara det mest nybörjaranvändarvänliga, men jag har inte själv testat det. större program för att skapa ringsignaler tror jag inte behövs ;) ren midi-editor vet jag inte. finns ju en del basic notationsprogram som kan spara i midi. music time t.ex.
sök efter sequencer-program. eller kort sagt midi.
Midi är ju bara något som talar om för dator vilken ton som skall spelas inte vilket instrumet. Måste man inte göra om midi spåren till nått annant när man skall ha det i telefonen då?
nordan skrev:
Midi är ju bara något som talar om för dator vilken ton som skall spelas inte vilket instrumet. Måste man inte göra om midi spåren till nått annant när man skall ha det i telefonen då?
Jag vet inte hur det funkar med telefoner men jag har för mig att en del (mest lurar med stöd för polyfoni) har stöd för MIDI. Vilket då borde innebära att man kan lägga in midi-skapad musik/ljud. Sen väljer tillverkaren hur mycket av MIDI's möjligheter de vill använda. Men oftast är det inte så som du säger att man bara talar om vilken tonhöjd det handlar om. Man kan även ange anslagskänslighet, tonlängden, om pedal aktiveras, olika pitch bends osv.
Får söka vidare i ämnet, men att bara begränsa till tonhöjd låter osmart när man kan utnyttja det så mycket mer.