webForumDet fria alternativet

Stor AVI » SVCD

4 svar · 217 visningar · startad av spango

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jag har en rätt fläskig AVI-film (xvid) som jag vill bränna ut på SVCD. På grund av dess fläskighet måste jag bränna på två skivor.

Så. Vad finns det för programvara (gärna gratis/fri :) ) som kan antingen (a) bränna bara en del av en AVI till en SVCD, eller (b) som kan dela upp en AVI till mindre AVI- eller MPG-filer. Jag vet exakt var jag vill att första delen ska sluta, och den andra börja, men inga av de program som jag hittat under mitt googlande har hjälpt mig. VirtualDub skulle kanske ha funkat bra om det nu inte behövde göra tempfiler på >4GB, vilket min FAT-partitionerade hårddisk inte klarar av...

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Hmm, svcd, då måste du först konvertera till mpeg2, vilket tar lite tid....

Men, doom9.org har guider....

Du kan prova den här (den bör vara någorlunda rätt ivf):
http://www.doom9.org/mpg/dvd2svcd-avi.htm

Jo, att man måste konvertera är jag med på, men vad jag behöver är helt enkelt något som jag kan hacka upp min avi med (som inte kräver tempfiler på >4GB). Resten har jag pejl på...

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

spango skrev:

vad jag behöver är helt enkelt något som jag kan hacka upp min avi med

Avi Chop :i

Avi Chop var konstigt och funkade inte som det skulle, men Farre ska ha feta krediter och ett extraliv ändå, eftersom den länkar till den här sidan därifrån, där det står hur man gör för att få VirtualDub att sluta upp med de abnorma tempfilerna :D

Så. Nu återstår bara att få ljudet synkat ;)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)