Vad behövs och hur gör man?
Skapa musik på PC
Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt
14 svar · 525 visningar · startad av Golan_Trevize
Flyttas från Musik&Media.
Skapa musik på en pc, går det?
För att däremot hantera inspelning och uppspelning och redigering av musik, gör man helt suveränt med program som Cubase :)
Re: Skapa musik på PC
Golan_Trevize skrev:
Vad behövs och hur gör man?
Denna fråga måste du utveckla vad du menar med att skapa musik på PC.
Här en del saker som du kan mena:
-Programvara som exempelvis eJay.
-Koppla in ett instrument till datorn.
-Redigera befintlig musik.
caze skrev:
Japp det går helt klart skapa musik på en PC men många föredrar att skapa den med hjälp av MAC.
Webber2003 skrev:
caze skrev:
Japp det går helt klart skapa musik på en PC men många föredrar att skapa den med hjälp av MAC.
Menade inte så aja, skapar själv musik med hjälp av en PC så :)
Vilka program kan man använda för att göra audio spår på Personal Computers med Microsoft Windows XP _förutom_ eJay. Och _hur_ gör man?.
Enligt mig kan man inte ställa frågan "Hur gör man musik"... Det är någonting som bara finns inom en.
" Enligt mig kan man inte ställa frågan "Hur gör man musik"... Det är någonting som bara finns inom en. "
Vad synd då. Själv har jag bara fötts med vetskapen hur man kokar mannagrynsgröt. Aja "u loose some u get some".
Du kan t.ex köra Propellerheads Reson!
Som är ett kraftfullt program, till det kan köra syncat med ett midikeyboard och eller gitarr trummor osv osv.
Sen kan du köpa olika ljudbanker till detta. Ingår Factory soundbank där det finns en hel del från början.
Sen hur du skapar Ljud som strömmar ut genom högtalarna så kan du läsa manualen som medföljer!
För att sedan skapa musik, krävs det fantasi
FruityLoops finns ju också..
kanske lite enklare nybörjar prog. men funkar fint..
M.Cheraghi skrev:
Du kan t.ex köra Propellerheads Reson!
Som är ett kraftfullt program, till det kan köra syncat med ett midikeyboard och eller gitarr trummor osv osv.
Sen kan du köpa olika ljudbanker till detta. Ingår Factory soundbank där det finns en hel del från början.Sen hur du skapar Ljud som strömmar ut genom högtalarna så kan du läsa manualen som medföljer!
För att sedan skapa musik, krävs det fantasi
Kan med rekommendera detta program, känner som gör musik i det. Mycket vettigt och kraftfyllt.
Är också många kända artister som använder detta program till exempel holymen.
Hur du gör musik på en PC
Installera MacOS samt iLife 04 :P
Nä skojja
Fins massor av bra program för allt möljigt
Köp Cubase vetja
Jag kan också bara intyga att Propellerheads Reason är grymt.