Måste ha hjälp av någon! Nå'n som vet hur man gör en boot-cd till DOS för att läsa från en NTFS partition? Ska flasha mitt grafikkorts bios. Har Nero och Win XP pro i datorn. En .img eller .bin fil kanske för det? Eller hur gör jag?
Det går att lägga in filerna på skivan, dock kan du inte spara en backup på flashen.
Enda sättet jag vet är att lägga ntfsdos.exe på disken och köra den efter boot. Från winternals kan du ladda hem den, dock har den fria versionen en begränsning, den kan bara läsa från NTFS...
Hittade något här. http://www.oion.net/qnd/bootcd/dosbootcd.shtml
Får se om det kanske funkar. E svårt med NTFS men jag måste ju bara läsa från den i och för sig så det kanske går. Hoppas det annars vet jag inte vad jag ska göra.
Om du nu inte "hittar" en fullversion av t.ex. ntfsdos.exe utan endast kör med läs från disken, då är det ju lika bra att flasha från en fil du har på CD ;)
Ha! Det fungerade! Flashat och klart! En kanonbra boot-cd där! Kontrollera bara vilken katalog filerna ska ligga i som man vill använda sig av i dos innan bränning så funkar det suveränt! Tack ändå för all hjälp! :D
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e