GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Tja!
Jag har lite problem:
Jag sitter i Övik och behöver skicka en fil till en kompis i Göteborg som är på 1,89 GB.
Jag har inte tillgång till varken en sån fet FTP eller en DVD-brännare så jag tänkte att det smidigaste måste vara att skicka över ICQ. Men det GÅR inte!
Jag kan skicka till andra men inte till just den här personen. Så irriterande! Han har precis installerat det senaste ICQ och jag kör ICQ 3.2 för Mac.
Är det någon inställning i hans OS som måste göras. Han kör Windows XP.
Mycket tacksam för svar.
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Måste ni mellanlagra filen på någon annans ftp då? Kan inte någon av er dra igång en ftp-server som den andra ansluter till och tankar hem/laddar upp filen på?
Sitter kompisen bakom en brandvägg eller liknande? Har han ställt in icq på att använda vissa specifika portar (som han har öppnat i brandväggen)?
GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Hmm...jag vet inte hur man drar igång en egen ftp-server på en Mac. Inte på en pc heller, om jag tänker efter...;)
Han säger att han inte har nån brandvägg...hmm...
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Går det inte med just den jättefilen eller går det inte att skicka filer alls?
Om det är storleken det hänger på (har vi hört den i andra sammanhang? :e) så hugg upp filen i mindre bitar med Winzip eller Winrar så kanske det funkar.
Gustav skrev:
Hmm...jag vet inte hur man drar igång en egen ftp-server på en Mac.
Detta kanske hjälper. http://jeanmatthieu.free.fr/pureftpd/