Hej.
För ett tag sen så använde jag Propellerheads Reason ganska mycket och sen har det inte blivit av på ett tag, men nu kände jag att jag skulle vilja spela lite igen och nu får jag inte min synt att passa ihop med Reason via MIDI.
Jag har samma ljudkort som förut "ESS Maestro" & samma synt men jag har däremot installerat om Windows, och förut så har jag för mig att jag använde MIDI-Mapper men nu finns det bara MPU-401 att använda som MIDI-in och Reason reagerar bara lite smått när jag trycker ner nån tangent på synten och det hackar och tar ett tag innan tonen spelas upp.
Jag har försökt att kika på ESS hemsida och laddat hem div drivrutiner men utan resultat.
Kan man på nått sätt ladda hem MIDI-Mapper eller följer det med Windows vid installation ? Eller kan det vara nått annat problem ? Program ?
Den förra windowsinstallationen som jag hade innan ominstallation var en sån där ghost-skiva som jag fick med när jag köpte min Hem-PC men det följde med så mycket onödigt skit så jag installerade om windows istället & prestandan blev betydligt bättre förutom nu detta MIDI-Problem.
Hoppas på hjälp
Tack på förhand & ha en bra dag
Mvh
Valdorf