webForumDet fria alternativet

Kazaa slöar ner?

15 svar · 476 visningar · startad av hadepeter

hadepeterMedlem sedan juni 200328 inlägg

Hej!
Jag har fått ett litet problem sedan jag installerade nya Kazaa v2.6. Jag har Windows XP och när jag har loggat in på min användare och skrivbordet kommer fram, så står datorn och tuggar i minst en minut innan den har "tänkt klart". Förut gick det mycket snabbare. Jag vill ha kvar Kazaa på datorn, men jag kanske blir tvungen att avinstallera det nu. Någon som kan hjälpa mig?
/Peter

RufusMedlem sedan mars 2004754 inlägg

Du har stängt av det helt och fullt eller?

Annars slöar faktiskt Kazaa ner som bara den.

bluxbluxoMedlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Jo visst, Kazaa slöar ner datorn och alla spionprogram som följer med.

Mitt råd: Om du ska ha kvar Kazaa så kör Adware då ;)

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Det kanske är all skit som följer med Kazaa som segar ner datorn? :OO

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

bluxbluxo skrev:

Minns jag helt fel om jag säger att kazaa slutar att fungera om du avlusar datorn från alla spywares? :q

sebbzMedlem sedan juli 2000297 inlägg

Peeer skrev:

Minns jag helt fel om jag säger att kazaa slutar att fungera om du avlusar datorn från alla spywares? :q

Stämmer. Dock finns det något program som lyckas med att få bort alla spywares, och ändå ha kvar ett fungerande kazaa (snackar inte om kazaa lite). Minns dock inte vad det heter, jag kör inte skräp längre.

Peeer skrev:

bluxbluxo skrev:

Jo, du minns rätt.

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Kazaa kan man äta det :OO

bymarieMedlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Kazaa Lite är att rekommendera..

cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Kazaa lite krashade min hårdisk... Det är inte bara själva programmet kazaa som är problemet även om det segar ner mer än lite versionen, det är filerna du laddar ned också, som man inte vet var det är, det kan stå Petter - håller fortet och så är det i själva verket en p*våffla liksom.... :/

Använder inte Kazaa längre och rekommenderar istället nån typ av DC klient....

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

När vi snackar om Kazaa och Adaware; jag har inga positiva erfarenheter av Kazaa och Adaware. Använd Spybot Search & Destroy i stället. Mycket bra program! :D

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Måste du ha kazaa, pröva kazaa lite. Annars kan jag rekommedera WinMX, helt fritt från reklam! Annars kan DC++ vara ett alternativ.

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Det delas inte ut lika mycket på WinMX som på Kazaa. Jag tycker INTE att WinMX är bra. DC++ är å andra sidan ett vettigt alternativ till Kazaa.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Slår ett slag för Soulseek (bra musikutbud) och eMule. Båda är reklam- och spywarefria.

Direct Connect-nätverket är lite småjobbigt eftersom det råder trafikstockning på de flesta ställen utom 10 Mbit-hubarna.

Japp, DC++ är ett mycket bra alternativ till Kazaa :)
WinMX är det väll mest 56kbps andvändare som kör det?

Tengblad:
Du kan få lite "Kazaa" av mig :p
(Jag är förskyld)

BörjeMedlem sedan juni 2000135 inlägg

Sen jag slutade med KazaaLite och gick över till DC++ har jag inte fått ner ett enda virus eller fil med annat innehåll än det utlovade, typ porr, virus och annan skit

142 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)