depeoMedlem sedan juni 2003487 inlägg
Någon som har koll på om/när det kommer en stabil version av ntfsmodulen som klarar att skriva till NTFS-partitioner? :)
Finns det inget universalt filsystem? Altså som fungerar både med Linux och Windows, FAT32 kan jag inte tänka mig att använda. Mest på grund av att det inte klarar filer över 2 gig.
skaletMedlem sedan nov. 200326 inlägg
Re: ntfsstöd
depeo skrev:
Någon som har koll på om/när det kommer en stabil version av ntfsmodulen som klarar att skriva till NTFS-partitioner? :)
Finns det inget universalt filsystem? Altså som fungerar både med Linux och Windows, FAT32 kan jag inte tänka mig att använda. Mest på grund av att det inte klarar filer över 2 gig.
NTFS-stöd finnes i den nya kerneln 2.6.1, så gör även ett stöd för att skriva till NTFS enligt vad jag kunde se då jag nyligen kompilerade upp den kerneln.
Och nej, finns inget universalt filsystem. Men varför skall du köra ett universalt?
Men är den fortfarande inte stable, atlså att det står varningar etc, och att allt kan försvinna hur som helst?
:l
dhoMedlem sedan aug. 20021 515 inlägg
Skrivstödet är väl fortfarande väldigt begränsat även i version 2.6 av linuxkärnan har jag för mig. Läste att det i princip bara gick att skriva över filer och att filstorleken inte fick ändras. Så i praktiken så verkar det inte så användbart ännu.
hema80Medlem sedan sep. 2004151 inlägg
Den dagen det blir användbart kommer jag testa Linux ordentligt. Har bara lekt lite med Live CD (Knoppix och Suse) än så länge ...
Jag insåg att jag inte behövde NTFS-stöd, sparar allt via nätverket istället, problemet löst.