K Känning Medlem sedan jan. 2003 252 inlägg Frågan 30 jan. 2004 15:14 #1 Hej
Idag har jag WIN XP installerat och även Red Hat. Nu är det så att jag ska gå en kurs där det krävs Mandrake. Så nu vill jag ta bort Red Hat.
Vad är lättast, att sätta i XP-skivan och bota upp från den och ta bort Red Hat partionen eller vad har ni för förslag?
dho Medlem sedan aug. 2002 2 027 inlägg Eftersom du redan har Red Hat installerat så antar jag att du redan har några Linux-partitioner. Det enklaste är då att köra Mandrake-skivan och återanvända partitionerna du redan har.
K Känning Medlem sedan jan. 2003 252 inlägg Jupp, det har jag, jag tar och provar det och återkommer om det inte funkar. Tack för hjälpen!
K Känning Medlem sedan jan. 2003 252 inlägg Det funkade mkt bra. Enkelt att installera. Nu hoppas vi bara att man klarar av kursen men det ska förhoppningsvis inte vara ngt problem.
:)
dho Medlem sedan aug. 2002 2 027 inlägg Får man fråga vad det är för kurs du läser? Jag läser nämligen två Linux-kurser för tillfället, kanske samma?
K Känning Medlem sedan jan. 2003 252 inlägg Jag läser en distanskurs, Praktisk Linux (5p) från Mitthögskolan. Vilka läser du?
dho Medlem sedan aug. 2002 2 027 inlägg
Gaqzi skrev:
heh, Mitthögskolan :)
Japp, fast kursen ges från ett norskt universitet egentligen.