Applestore säljer mac os 9.2.1 för 195kr, fast den finns inte på hemsidan, du får ringa.
Vad e det för dator? Startskiva med os9 på följer väl med alla nya maskiner, så man kan köra det i classicläge eller starta upp i 9'an om man har stöd för det.
7 svar · 768 visningar · startad av Famine
Hallå. När jag fick min Mac så fick jag inte med någon systemskiva. Skulle verkligen behöva en sådan för 9.2. Antar att det inte är gratis. Har kollat runt massor men inte hittat något, är ju bara Mac os X som säljs? Några tips, och vad skulle det kunna kosta?
Applestore säljer mac os 9.2.1 för 195kr, fast den finns inte på hemsidan, du får ringa.
Vad e det för dator? Startskiva med os9 på följer väl med alla nya maskiner, så man kan köra det i classicläge eller starta upp i 9'an om man har stöd för det.
eller gratis uppenbarligen:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120030
Det är bara uppdateringarna vad jag kan se, samma som man får via "programuppdatering" under äpplet
Tackar, jag har nu fått tag på en skiva. Jag har dock stött på ett annat problem nu. När jag väljer att boota upp från skivan för att komma in i installationsprogrammet så möts man av ett felmedelande som säger "Sorry, the desktop folder on the startup disk could not be created. Try unlocking the disk."
Tja, hur låser man upp disken då? För när man klickar på OK, så bootar den bara tillbaka som vanligt.
Prova att formatera partitioner hårddisken först.
På cd'n finns det en "verktygs" map, däri finns "disk verktyget"
Men för att kunna partionera disken så måste jag ju boota upp med CD'n, vilket inte går. Jag har bara en disk och partition just nu, och det går väl inte att göra detta på min enda och aktiva partition som är igång utan att boota?
Vad händer om du inte klickar "OK" och istället avbryter? Bootar skivan upp då?
Förövrigt låter det konstigt med såna problem om du fått tag in en skiva från Apple. Ring och klaga!