webForumDet fria alternativet

tangentbord till G5

Linux & BSDur Mac OS, Unix, Linux & BSD

8 svar · 451 visningar · startad av erciz

ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg

Har för första gången i mitt liv blivit sugen på en Mac!

Hur snygga är tangentborden till G5:orna? bild?
...gård det att möblera om tangenterna på t-bordet som på de flesta pc-t-bord? (skulle vilja köra Dvorak).

Går det att ha samma mus å tangentbord till en pc? ...för de har väl usb-anslutning. Drivare i XP? finns det nånstans?

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Har faktiskt ingen aning om hur tangentbordet ser ut, men du kan ju alltid köpa det nya blåtandsbordet som är väldigt läckert.

Att mappa om tangentbordet är inga problem, Dvorak finns förinstallerat i Mac OS X.

Om du vill ha en Microsoft-mus så går det utmärkt, de vanligast märkena stöds redan i OS:et, inga drivisar att installera. Själv kör jag en såndär liten minimus från Microsoft med två knappar och scrollhjul till min bärbara. Funkar perfa!

#L#Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

Tangentbordet till g5:an ser precis likadant ut som det till de äldre modellerna .. dvs det där vita .. *tror jag* det har dom iaf till den g5:an vi har på jobbet

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

De är vita och genomskinliga ja, men fortfarande tycker jag quicksilver-G4:an är den snyggaste datorn med tillhörande tangentbord. G5:ans bord är mycket kantigare och urgröpt på nåt sätt. Sedan en liten detalj som jag stör mig på är att lampan för caps lock är så miniliten att den ser töntig ut hehe.

mwinMedlem sedan okt. 2001551 inlägg

Apple släppte ett nytt tangetbord samtidigt som man släppte G5'an, skillnaderna är dock små med det gamal tangetbordet.

Gamla. Finns i svart också.
http://www.solutionsinc.co.uk/prodpics/INP_APP_005.jpg

Nya, säljes med G5
http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/176/store.apple.com/Catalog/se/Images/M9034_lm.jpg

Nya ser likadant ut som det trådlösa som man nyss släppte. Skillanden mellan gamla å nya e nästan bara det man ser på bilderna, undersidan. Sen ser också tangetbordslayouten lite annurlunda ut också. Sen man har av nån anledning underliga, stora djupa mellanrum mellan bokstavsdel-piltangenter och piltangeter-nummerdel. Tycker det ser skummt ut, lär ju samlas massa skit där.. ;) men men, det e bara ett tangetbord. :P

Har hört att det går att köra tangetbordet på pc..

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Man kan ju köpa ett annat tangentbord också än det som kommer med Macen, ungefär på samma vis som man köper annan mus om man inte gillar den. Själv gillar jag det mjuka anslaget på Macens tangentbord. Det klapprar inte så farligt. :)

CyberPet skrev:

Själv gillar jag det mjuka anslaget på Macens tangentbord. Det klapprar inte så farligt. :)

Samma här, det låter mac när man knappar på det! :e

SoviacMedlem sedan aug. 200325 inlägg

Vill ha en G5, alltså.
Få man inte en sån, så vill jag köpa ett chassi och sätt
in mina datordelar i och låtsas att det är en mac. ^^

kan ju försöka bygga ett g5-chassi:
http://www.applefritter.com/hacks/mach5/index.html
:p

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)