FlowMedlem sedan dec. 200283 inlägg Hallåj!
Jag har en webbplats på ett webhotell idag med ca 1000 filer och runt 50-100 st kataloger som har lite olika rättigheter och så. Nu vill jag flytta webbplatsen till ett nytt webhotell, men hur gör jag detta på smidigaste sätt för att slippa sitta och lägga om alla rättigheter? Jag har shellaccess till båda ställena.
mvh
flow!
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg tar'a ihop filerna, då följer rättigheterna med.
Peter_BMedlem sedan apr. 2000642 inlägg Även om ditt användarid råkar vara samma på bägge webbhotellen är ditt numeriska idnummer (som tar sparar) förmodligen inte samma, dvs det kommer att se ut som om någon annan äger dina filer.
du måste förmodligen säga till tar att inte spara användarinfo (det gör den kanske inte som default) utan använda ditt kontoid som du packar upp med.
du måste mao förmodligen sätta nya rättigheter på dina filer.
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Inga problem, en vanlig användare kan normalt inte byta ägare på en fil/bibliotek.
Om man kör tar som en vanlig användare så sätt ägaren på alla uppackade filer till den som packar upp.
Det är endast om man kör som root (priviligierad användare) som den behåller användarid.