depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Är det helt omöjligt att använda MSN under Linux numera?
Läste någonstans att Microsoft skulle bannlysa alla klienter utom MSN6 då alla kloner tydligen skulle göra MSN-nätet osäkert.
Kanske någon rent ut av lyckats få Microsoft-servrarna att tro att man kör MSN6 fast man i själva verket kör någon Linux-klon eller något annat.
Någon som vet? :)
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Det är den 15 oktober som Microsoft kommer att spärra användandet av MSN-kloner. Om det kommer att fungera även efter det beror nog lite på vilken typ av skydd som Microsoft tänker använda sig av. Ett tips är att kolla i något forum för den MSN-klon du använder för jag skulle tro att det finns rätt många diskussioner där angående detta.
depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg
dho skrev:
Det är den 15 oktober som Microsoft kommer att spärra användandet av MSN-kloner. Om det kommer att fungera även efter det beror nog lite på vilken typ av skydd som Microsoft tänker använda sig av. Ett tips är att kolla i något forum för den MSN-klon du använder för jag skulle tro att det finns rätt många diskussioner där angående detta.
Jag tror att MS kommer använda någon form av "tag", samma som webservrarma, att man kan se vad man kör för webserver, om de nu gör på samma sätt borde det inte var allt för svårt att bygga om klonerna. :)
Dom kommer inte att kunna blocka kloner.
ICQ har ju försökt några gånger men jag tror dom get upp nu.
depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg
greyhound skrev:
Dom kommer inte att kunna blocka kloner.
ICQ har ju försökt några gånger men jag tror dom get upp nu.
Kan ju gå, om de kör någon form av nyckel som ska skickas och bekräftas på något vis. :o
Då kommer dom att lyckas att lura den...
Det går alltid. :)