webForumDet fria alternativet

Checksum error

3 svar · 240 visningar · startad av knase

knaseMedlem sedan juli 200338 inlägg

Har fått mig ett litet problem med ClarkConnect. När jag försöker installera det så gör programmet en test av skivan och ger meddelandet: " Created without adding checksum". Vad jag förstår så är det typ att nåt antal på skivan inte stämmer överens med nåt antal i programet... Nån som har några ideér?? Är helt nollad på Linux, så om ni kunde förklara som om ni pratade med en 5-åring hade jag varit glad ;)

GaqziMedlem sedan aug. 2002224 inlägg

En checksum är en check för att se att ingen har varit och pillat med de filer du laddar ner.

T ex så kan du tanka ner nått fint program och sedan har du en checksum från kodaren du kollar av programmet med och sedan så jämnförs värdena för att se att du fått rätt version.. :)

Det ska gå att ta bort det med checksum checken på installationer när det krävs..

knaseMedlem sedan juli 200338 inlägg

ok jag fattar.. du vet inte hur det funkar med ClarkConnect eller, har försökt 100 ggr utan framgång. Först trodde jag att det kunde vara att jag brände ut på en RW-skiva, så jag testade med en vanliga, men det hjälpte ju inte heller...
Börjar tröttna lite på Linux nu, känns som det är mycket strul...

GaqziMedlem sedan aug. 2002224 inlägg

nepp lessen..
Njo det är lite "strul" i början innan man lärt sej.
Men ärligt om du tänker såhär, hur många år har du inte lagt ut på att lära dej det där andra operativet som du tänker gå tillbaka till?

För egen del hade jag spenderat 6 år ungefär på windows, nu när jag lärt mej Linux/BSD lite bättre så har jag ingen större lust att byta tillbaka.

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)