zmodemMedlem sedan apr. 200277 inlägg Hej
Jag funderar på att köpa ett såntdär USB-minne, verkar vara ett väldigt smidigt sätt att bära med sig sina data på, speciellt när man är i skolan och administratören klyddar med brandväggen o.s.v.
Det brukar stå att dessa funkar med Win 98SE och senare windowsar, men hur är det med Linux?
Jag gillar att köra Knoppix och undrar om det går att på något smidigt sätt använda ett USB-minne där...
Jag är rättså ny på detta med linux så hur mountar man egentligen ett sådanthär minne, behöver man något program, behöver man någon modul som ska pillas in i kerneln?
Kort sagt: någon som har erfarenhet av att använda sånna här USB-minnen i Linux?
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Jag har bara kört det under Slackware 9. Där fungerar det lysande. Alla USB-minnen blir automagiskt till SCSI-enheter, så du monterar upp /dev/sd0 när du vill använda minnet.
zmodemMedlem sedan apr. 200277 inlägg fick tillfälle att testa idag i Knoppix... minnet hette Apacer Handy Steno 1.1 och funkade perfekt... jag läste nånstans detdär om att man skulle mounta /dev/sd0 och det var inga problems...
tror jag ska köpa ett sånt där nu, har spanat in Apacer Handy Sten 2.0
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Precis ett sånt minne (128MB) har jag. Funkar klockrent för att flytta filer mellan mina olika datorer som kör Win2K, MacOS X.2 och Slack 9.