Jag skall kolla på de länkar som du, Petra, har postat. Tror tyvärr dock att det lutar mer åt avsaknaden av min skrivare på den kompabilitetslista som Rastapopoulos har postat. Det som gjort att jag inte givit upp än är att skrivaren visas med rätt namn och modell i Rendezvous listan. Får inga andra felmeddelanden än att just utskriften stoppas precis när den skall sättas igång.
skrivare och airport
31 svar · 835 visningar · startad av SDCd · sida 2 av 2
Frågan, av SDCd
Försöker få igång en hp825 deskjet kopplad till en Airport basstation. Skrivaren fungerar utmärkt när den är kopplad lokalt till USB-porten på min powerbook och jag får upp den i skrivarlistan när jag kopplar den till airporten. Problemet är att utskriften aldrig kommer igång när jag skriver ut ett dokument. Är detta ett kompabilitetsproblem elller är det någon inställning jag missat? Är ett fung
Läs frågan i sin helhet →Förstår vad du menar. Det borde ju liksom gå när Rendezvous hittar skrivaren tycker man… Kan ju i bästa fall finnas något hack på Versiontracker eller liknande som gör att det funkar ändå.
Får inte igång detta med hjälp av gimp-print heller :(
Verkar som om detta har med skrivaren att göra trots allt.
Får fortfarande bara upp skrivaren i Rendez-Vous, men så fort jag provar att skriva ut så stoppas utskriften.
Kan det vara en fråga om rättigheter att ansluta till skrivaren som jag missat?
Prova kör detta program:
Print Center Repair
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14641
Utifall att det kan vara något sånt som är galet.
Nej, tyvärr. Fortfarande samma sak. Utskriften stoppas innan den kommit igång. Hmm. Verkar luta åt kompabilitetsproblem. Synd.
Jag lider med dig. :(
Men om skrivaren funkar om du använder den direkt via datorn så verkar det som det är något med Airporten kanske?
Hade du provat skrivardelning via PC:n?
Jo, jag antar att den kompabilitetslista på skrivare/Airport som finns faktiskt gäller... :)
Nej, skrivardelning är mitt nästa alternativ. Hade dock varit skönt att slippa se till att PC:n är igång varje gång jag skall skriva ut.
Kanske läge att blanda in Apple Support i detta läget... för om skrivaren funkar när du skriver ut direkt från Macen så är det ju inte där problemet sitter, att skrivaren inte är kompatibel med din Mac. Det borde bli något att bita i för dem på Apple och se till att bli uppflyttad till de mer avancerade tekninkerna. Du har ju det mesta du provat på pränt här på wF och på MacPrat så du snabbt kan avbryta när de går igenom sina listor på vad du provat och säga att du vill komma vidare.
För tänk om det är något fel på själva Airporten, då kanske du kan få den ubytt.
*håller tummar och tår*
Jo det är väl så att man skall vända sig dit. Problemet tror jag blir att de kommer att visa mig kompabilitetslistan och be mig peka var min skrivare står någonstans på den...
Kan vara värt ett försök i alla fall.
Jo, men om skrivaren funkar utan Airport så är det ju tydligen där problemet finns och de kanske kan svara på varför.
Det jag menar med kompabilitetslista är den som Rasta länkade till i ett tidigare inlägg: http://www.apple.com/airport/printcompatibility.html
Den gäller vilka skrivare som enligt dem skall fungera med Airport.
Åh!! :r