Sitter nu med en ny G4 Powerbook framför sig och funderar på att installera OpenOffice. Någon med erfarenhet av detta som har några tips på vägen? Fallgropar, genvägar mm ?
OS X & OpenOffice
4 svar · 250 visningar · startad av SDCd
Jag har installerat OOo och upplevde inga problem. Har inte använt det så mycket än men installation mm gick smidigt. versionen för OSX är väl ännu en beta, men den verkar funka helt ok. Jag antar att du känner till att du behöver X11 eller motsvarande för att kunna köra unixprogram som OpenOffice.
Ett tips om du vill prova övriga open source unixprogram är att installera Fink som är ett projekt som portar sådana till OSX. Det finns mycket att hitta där.
Tack för tipset. Har nu installerat OOo och det var inga problem.Skall titta på Fink.
Openoffice installeras med att antal olika typsnitt. Om man skulle vilja använda sig av de typsnitt som finns i OSX, kan man länka till dessa eller måste man kopiera dessa till OpenOfficemappen för att de skall hittas?
testa ngt annat :-)
Hej.
Jag har testat OpenOffice.orgs version på Apples X11 beta och det funkar bra.
Däremot vil jag slå ett slag för ThinkFree Office. det kör helt OSX-native. Sedan jag laddade ner det så använder jag bara Gimp från OpenOffice, resten kör jag ThinkFree.
Ser fram emot när openOffice kommer i en version som inte kräver X11. Fink slängde jag ut efter tre dagar.