Är det någon mer än jag som inte lyckas få över mp3 filer i XMMS 1.2.7?
Bugg i XMMS 1.2.7?
11 svar · 470 visningar · startad av cgi
Jag kör med Red hat 8.0, hade tidigare RD 7.1 med en annan version av XMMS där funkade det utmärkt, någon annan här som kör med RD 8.0 och XMMS 1.2.7 som har samma fel som mig?
Jag kör Slackware 9 med XMMS 1.2.7 och lyckas iaf få in filerna i playlisten. Men när jag ska spela upp dom får jag också fel. Fast det skulle kunna bero på att jag inte har några drivrutiner till mitt ljudkort. :e
Nu efter att ha fixat ljud så får inte jag heller något fel. :) Vad får du för fel?
Felet är att jag inte får över filerna i playlisten, har bett en bekant kollat på detta som sittar mycket med XMMS (den älde versionen) och det enda han kan komma fram till är att det måste vara en bugg i v 1.2.7, men eftersom det funkar bra i Slackware så kan det ju inte vara det.
Installerade du RedHat 8 med ISO-filerna? Har läst någonstans att det var något fel på dom men att dom på RedHar inte skulle göra några nya heller. Kan vara det som spökar. :l
Jepp jag installerade med ISO-filerna, då är de det som är felet då.
Va det inte nått med att man tog bort det eftersom det va nått problem med licensen?
Jag tror att du kan lägga till det själv dock.. om jag inte minns fel. kolla på xmms's hemsida.
Installerade om det, och nu funkar det perfekt. ;)
RedHat skickar inte med plugin för mp3 i RH8.0 av någon anledning.
http://www.redhat.com/advice/speaks_80mm.html
Har du testat att byta typsnitt för xmms.
jag har testat själv med redhat förut, hade samma problem.
Laddade ner den senaste från xmms, (tar.gz) installerade det. Då funkade det bra..
// ranxerox