1. Du ska köra DHCP på det nätverkskort som är kopplat till ADSL. När du har det och får en ip adress från Telia så kör du programmet LF Connection Keeper, det följer med instruktioner om vad du ska lägga alla filer.
/Viktor
2 svar · 213 visningar · startad av mrjean
Hej!
Just installerat Mandrake Linux. Allt skulle vara frid och fröjd om det inte vore för...
1. Får inte Telia ADSL att fungera. Någon som vet hur jag ska göra med inställningarna? Eller finns det program som sköter det? (På XP kör jag med ICLogin.)
2. Har problem med den grafiska fönsterhanteraren i både Gnome och KDE. När jag loggar in och öppnar ett fönster/program så är det ungefär som när ett fönster i Windows kraschar (ni vet, ikonerna/texten i fönstret går knappt att läsa, allt blir ihoprörat. Typ. *ler*).
Det problemet löser sig dock om jag öppnar ett av de spelen som kom med som körs i full screen-läge och sedan stänger av spelet.
Fast det skulle vara skönt om man slapp göra det varje gång man startade Mandrake...
OBS! Är newbie när det gäller Linux (därav Mandrake...) så inga komplicerade svar tack :)
Tack på förhand!
1. Du ska köra DHCP på det nätverkskort som är kopplat till ADSL. När du har det och får en ip adress från Telia så kör du programmet LF Connection Keeper, det följer med instruktioner om vad du ska lägga alla filer.
/Viktor
och det finns ett annat program som heter Qadsl oxå, kan inte adressen men den finns i forumet här..
Grafiken, ingen aning :(