webForumDet fria alternativet

Program för DVD bränning på mac

3 svar · 866 visningar · startad av lejzer

lejzerMedlem sedan juni 2002263 inlägg

Hej,

Funderar på att köpa in en DVD-brännare till en mac för att göra backup på diverse kundjobb. Jag har en vanlig cdbrännare idag tillsammans med Adaptec Toast för Mac.

Nu undrar jag vilka program som finns att tillgå när det gäller DVD-bränning på en Mac. Alla program jag sett hittils verkar bara finnas stöd för PC, vilket inte är ett alternativ.

Någon som har en aning?

/ Martin

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Toast Titanium funkar att bränna DVD med, om du ska bränna backup-filer osv.

Vill du göra lite mer konstnärliga saker med menyer osv då börjar det kosta om man inte har en inbyggd Superdrive (nån modell av Pioneer ska visst enligt rykten funka) och får iMove på köpet. Isåfall så är det DVD Studio Pro som gäller.

Men som sagt, ska du bara bränna några filer (även diskavbilder) så funkar Toast Titanium med de flesta DVD-brännare.

Är du osäker på vilka modeller kan du ju kolla https://www.roxio.com och se vilka brännare Toast Titanium stödjer.

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Glömde säga, att DiskBurner funkar också för backup-syfte, dvs Macs eget program som finns inbyggt i lite nyare system och Mac OS X. Men den bränner i Mac-format och då är Toast Titanium bättre då den bränner i ISO-formatet som gör att du kan läsa skivorna både på Mac och PC.

lejzerMedlem sedan juni 2002263 inlägg

Tusen tack Petra,

Toast Titanium är precis vad jag är ute efter!

Tack för hjälpen!

/ Martin

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)