webForumDet fria alternativet

Vilket Linux är att rekommendera??

6 svar · 326 visningar · startad av Fredde Mannen

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Vilket Linux är att rekommendera?

1. SuSE 8.1
2. RedHat, senaste ver.
3. Slackware

Eller någe annat??

GaqziMedlem sedan aug. 2002224 inlägg

Beror på vad du söker efter..
Suse och redhat är bra nybörjardistar.. (även om jag själv anser att Debian funkar för alla :) )
Gör en sökning i det här forumet så får du svar på allt.. ganska vanlig fråga =)

puhbjörnMedlem sedan juni 2001370 inlägg

Slackware är väl alltid bra. Och det är inte så svårt att installera heller. Det var min första dist. så.

RoggerMedlem sedan jan. 2000566 inlägg

"Den dist du kommer att gilla är den du lyckas installera och konfigurera utan några större problem" - gammal(?) linux sanning!!

Nåväl. Själv har jag ett förflutet hos Mandrake (t.o.m. 7.3). En mycket kompetent och duktig nybörjardist men kontrollen över systemet blir aldrig lika benhård som med debian som gäller nu!! :i

ikarosMedlem sedan juni 2000114 inlägg

debian

jag måste säga att jag håller med tidigare debattörer om att debian är en bra dist. apt-get är ett ortoligt smidigt och enkelt verktyg som man absolut inte vill vara utan (och jag tror inte det finns med någon annan dist?)

är det en ren klientdator man vill ha, men grafiskt gränssnitt och så vidare, kan mandrake vara smidigt. lätt att installera, och kräver inte så mycket konfiguration. det är min erfarenhet av den iaf.

men jag skulle aldrig få för mig att installera något annat än debian nu för tiden.

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

okay!!

Tackar så mycket!!!

His Divine ShadowMedlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Debian har jag laddat hem också, byter ut Mandrake 8.2 mot senaste Debian, fastän jag är också intresserad av FreeBSD 5.

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)