Hej.
Använder Apples inbyggda mail.app, men funderar på att testa Powermail. Är det ngn som har en uppfattning om det är ngn vits med det, eller om de är likvärdiga?
Email program för MacOSX10.2?
4 svar · 333 visningar · startad av Tomasahl
PowerMail ska ju anses vara bra, men jag kan tyvärr inte svara på saken då jag använt Eudora och nu gått över till Mail.app då Eudora buggar så grymt i OS X.
Alternativa emailprogram?
Ok, men Nisus mail då? Eller Mailsmith?
Mulberry verkar tveksamt....
Någon som har ngn idé? Eller är mail.app det bästa valet?
CyberPet skrev:
PowerMail ska ju anses vara bra, men jag kan tyvärr inte svara på saken då jag använt Eudora och nu gått över till Mail.app då Eudora buggar så grymt i OS X.
Min kompis kör PowerMail och svär att den är bäst. Så jag skulle nog prova den om jag var du. Gillar du den inte så går det nog lätt att konvertera till Mail.app annars.
Själv tycker jag Mail.app är riktigt trevlig, speciellt skräpmailfunktionen som jag har stor nytta av. Tycker mig märka redan nu att skräpmailen minskat då jag slipper se eländet också. Färdigt inbyggt i programmet gör ju inte ont precis.
När man lär sig filtreringen så går det väldigt smidigt också att handskas med flera olika mailkonton. Själv har jag tre stycken olika och ett 10-tal olika brevlådor som jag får Mail.app att sortera automatiskt åt mig.
Är det någon speciell funktion du är ute efter som kanske inte Mail.app har?
Enligt rykten ska även Mail.app förbättras i och med nästa uppdatering av Jaguar, men även ännumer när 10.3 kommer.
Tja, vad jag egentligen skulle vilja ha är möjligheten att skicka med "mottagningsbevis" eller vad jag ska kalla det, at tjag meddelas när mottagaren tagit emot det. Typ som i Lotus Notes. Vet inte om det ingår i Quickmail. Annars verkar mail.app fylla de krav jag har.
mailsmith tog jag ner och det verkade ... udda - men kul. fast dyrt!
Tog just ner Nisus mail, och det verkar tämligen meningslöst att betala för.
CyberPet skrev:
Min kompis kör PowerMail och svär att den är bäst. Så jag skulle nog prova den om jag var du. Gillar du den inte så går det nog lätt att konvertera till Mail.app annars.
Själv tycker jag Mail.app är riktigt trevlig, speciellt skräpmailfunktionen som jag har stor nytta av. Tycker mig märka redan nu att skräpmailen minskat då jag slipper se eländet också. Färdigt inbyggt i programmet gör ju inte ont precis.
När man lär sig filtreringen så går det väldigt smidigt också att handskas med flera olika mailkonton. Själv har jag tre stycken olika och ett 10-tal olika brevlådor som jag får Mail.app att sortera automatiskt åt mig.
Är det någon speciell funktion du är ute efter som kanske inte Mail.app har?
Enligt rykten ska även Mail.app förbättras i och med nästa uppdatering av Jaguar, men även ännumer när 10.3 kommer.