Är det värt att byta ut Windows mot Linux. Jag frågar vad NI tycker, svara inte att det är en smaksak.
Värt att byta ut Windows + Samtidigt
9 svar · 398 visningar · startad av Zyndrof.NET
Arbetar du med datorn skall du definitivt inte kasta ut Windovs
Men varför inte köra bägge samtidigt? Så får man ju det bästa från båda operativen :)
Vad skall du använda datorn till ?
Men det ÄR en smaksak. Jag har Win2K installerat på min burk, och trivs rätt bra med det (bortsett från de taskiga möjligheterna till SSH). Jag skulle inte ha några problem med att uteslutande köra Linux, tror jag, men å andra sidan, när man ändå har skräpet inne i burken kan man lika gärna fortsätta med det, tycker jag...
Hall: Hur menar du "samtidigt"?
"Samtidigt", menar han nog med en dualboot, att du kan välja vilket os du vill köra vid uppstart. Så att du kan välja mellan linux och windows.
// ranxerox
Som spango skriver så är det ju helt klart en smaksak, i vart fall om vi pratar om personlig "desktop"-användning.
Själv så kör jag Win2k/XP på mina arbetsburkar och Linux eller AIX på de servrar jag använder. Jag skulle ha svårt att gå från Windows på arbetsstationerna till Linux, jag trivs att jobba i Windows. Däremot trivs jag med Unix eller Linux på servrarna och skulle inte vilja byta där.
Samtidigt
Vilka program måste jag ladda ner för att köra samtidigt? Kommer allt jag har på datorn att vara kvar om jag gör detta?
Bara en vild gissning! :q
Du funderar på att installera Linux parallellt med en existerande Windows installation?
Du ska ladda ner en linuxdistribution, förslagsvis som ISO-fil och bränna denna till en CD skiva som du sedan installerar ifrån.
Windowsinstallationen kan bibehållas om du gör på rätt sätt. En liten fågel i närheten viskar något om säkerhetskopiering. ;)
Det finns vid det här laget rätt så mycket information om detta på wF. :stud
/R
Slog ihop trådarna "Värt att byta ut Windows och Samtidigt"