Vill lägga in RH via i-net från ngn ftp (ex:sunet) och då behövs ju startdiskett(er) från redhat.com
Har letat & letat men inte funnit. Kanske någon som vet var dom ligger kan posta en direkt url här.
Tack på förhand!
=R=
4 svar · 233 visningar · startad av reka1
Vill lägga in RH via i-net från ngn ftp (ex:sunet) och då behövs ju startdiskett(er) från redhat.com
Har letat & letat men inte funnit. Kanske någon som vet var dom ligger kan posta en direkt url här.
Tack på förhand!
=R=
Den här kanske
ftp://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/redhat/redhat/linux/8.0/en/os/i386/images/bootnet.img :)
/Viktor
Tänkte oxå köra in det direkt från FTP.. snål som jag är vill jag ju inte bränna ;)
fast hur är det i 8.x, får man det grafiska installationsgränssnittet då?
eller är det som i 7.x att man får nöja sig med textläget?
Vet inte hur RH är men om du kör Mandrake så kan man välja nfs, ftp eller http och dom första frågorna om nätverksinställningar mm. är i ett textbaserat UI, medans resten är ett riktigt GUI, precis som om man körde frå CD. Misstänker att det är samma sak i RH.
Angånde installation från internet av rh kan vara lite krångligt!
Pga av att deras system inte är så bra utvecklat än.
Debian ligger föst i den utvelklingen och jag tycker att deras sätt var mycket änklare än rhs, dock så är ju debian svårare attt configurera, men ni väljer ju själv!