cmkMedlem sedan mars 2001325 inlägg Jag har en USB-mus anpassad för Windows. Denna vill jag koppla till en MAC G4 (laptop) med Mac OS 9.2. Den fungerar nästan fullt ut men scrollern fungerar inte! Jag har alltså inte några drivrutiner men man kanske kan ta drivrutiner från någon annan mus? :q
Hjääällp! :bire
/ Martin
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Apple brukar ju stödja rätt många av Microsofts produkter (även deras möss) så om det är en MS mus du har så kanske det är värt att kolla efter drivisar på nätet. Annars är det nog rätt kört om det inte är rätt mus.
cmkMedlem sedan mars 2001325 inlägg Nej, det var inte en Microsoftmus. Jag fick det dock att fungera fullt ut genom att installera en programvara som jag inte kommer på namnet på för tillfället (Jag återkommer!). Sedan funkade det klockrent!
Tack för hjälpen iaf! :bire
/ Martin
cmkMedlem sedan mars 2001325 inlägg Programmet som jag använde heter USB Overdrive och en demoversion kan hämtas från https://www.usboverdrive.com .
/ Martin
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Hm, jag hade en Logitechmus på mitt förra jobb som jag pluggade rätt in i tangentbordets extra usb-uttag och vips fungerade den utan ens drivrutiner... Men det kanske bara var tur..? ;)
SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg Jag sitter med en Logitech-mus som jag bara pluggat in i tangentbordet. Fungerar klockrent, men det kanske är tack vare OS X? :)
cmkMedlem sedan mars 2001325 inlägg Det fungerade iaf inte för mig ;) :e :OO
PC åt folket §e ;) :e
/ Martin