webForumDet fria alternativet

Himla stort OSX 10.2

1 svar · 471 visningar · startad av Tomasahl

TomasahlMedlem sedan nov. 200077 inlägg

Hej alla felsökare.
har precis installerat 10.2, klickade ordentligt efter texten på CD:n. Eftersom "anpassat" inte gav mig något jag fattade,så klickade jag "uppgradera", och det verkade som om det blev en uppgradering av 10.1.5.
Men banne mej om det inte verkar ha blivit ngt fel:
1.
installationen tog 1,2 gig utöver vad som förut fanns i OS:et. jag hade 1.8 gig ledigt innan uppgraderingen, nu har jag 650 meg efter det at tjag börjat slänga språkfiler (kinesiskan min är rätt kass i alla fall, så jag håller mig til engelskt och svenskt).

Nu frågan: det finnsa två bibliotek: ett i Macintosh HD/Bibliotek och et i MAcintosh HD/System/Bibliotek. Min gissning är att jag kan kasta ( om jag kommer på hur) den i System/Bibliotek eftersom den har ett tidigare ändringsdatum, samt at den under Macintosh HD innehåller filer från de andra programmen. I så fall så får jag loss 950 meg, vilket verkar vettigt.-

Alltså: kan jag slänga det och is å fal hur?
Om inte vet ngn isåfall var extrafilerna hamnat?
det verkasr som om hela 10.1.5 ligger någonstans, eftersom några gamla användare, bl a SQL, inte finns bland Users på inloggningen eller i systeminställningarna, men väl i mappen users.
tackar på förhand.

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Törs faktiskt inte svara på detta. När jag kollade min Systemmapp för OS X (dvs inte Användare, Progam osv) så blev den 1,17 GB. Då har jag inte tagit bort några språkfiler utan jag uppdaterade rakt av från 10.1.5.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)