webForumDet fria alternativet

sitter här med en Ibook...

macOS

4 svar · 330 visningar · startad av eureca

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg
Frågan#1

Äntligen har man tagit steget o bytt ut sin skräp-laptop-pc mot en fin Ibook (G3, 600mhz, 384 ram).

Och jag är riktigt nöjd. Bakgrunden är att jag har en bärbar pc som sjöng på sista versen. Den tålde inte att jag sprang, skejtade till plugget eller åkte t-bana till jobbet länge till. Jag hade hört talas om Ibookens tåliga skal. och sen en titt på MAC OS X... wow! :)

Och inte trodde jag att det bara var o plugga in min optiska usb-pc-mus. och då funkar det som en pc-mus med två knappar o allt. Och unixen... o all programvara som jag inte trodde det fanns för mac. och på skoj prövade jag att installera Windows XP genom pc - emulator. och det funkar. nästan lika segt som på min pc-laptop (pentium 2, 400mhz, 192 ram). pluggade i min dv-kamera o testade Imovie med imponerande resultat... o snygg är den.. äpplet lyser så fint ;)

Vet inte vad jag försöker säga med den här tråden, än att jag är otroligt nöjd över min första Mac. Så här kul har det inte varit o få en ny dator sen jag köpte min Amiga. Våga Mac är väl det jag försöker säga :bire

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Sådärja, det var väl inte så farligt att byta? Ut och bli Mac-evangelist med sig! ;)

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Dutti ponke.. ;)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

*klappar på huvet*

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Du är hjärtligt välkommen in i Mac-träsket... errrhm, jag menar Mac-gänget! :)

Det ska bli kul att höra vilka mer upptäckter du gör med din Mac. Har du provat iChat? Jag finns under AIM-namnet cyberpetrah annars. (gäller er andra Macfrälstsa också).

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)