QonosMedlem sedan sep. 2000438 inlägg Tjenare jag har precis börjat använda linux lite sådär ibland (ganska ofta) för att lära mig det, börja med red hat8 för det verkade enkelt vilket det iofs är.
Men jag har kollat runt lite efter mailprogram. På denna datorn använder jag PMMail 2000 men eftersom som har snackat om att släppa en linux version av pmmail sen 98 i deras forum så tror jag inte att det kommer att ske snart.
Jag vill ju inte förlora alla mail etc så nu undrar jag om det finns någon möjlighet att hitta en likadant program SOM man kan på nått sätt föra över alla mail och kataloger och konto? (jag måste ha ett program som klarar av minst 5 mailkonto)
eftersom pmmail och photoshop är det enda jag saknar i red hat 8 så känns det som att jag får köra windows när jag skall photoshoppa lite, men det är lite jobbigt att köra windows bara för mailen skull.. o jag jag har bara en burk annars hade det inte varit så jobbigt ju.
VikingMedlem sedan maj 20003 652 inlägg https://www.gimp.org tycker iaf jag ersätter Photoshop till en viss del. Annars kan du ju alltid använda en windowsemulator av något slag, så kan du kanske använda mailprogrammet också i väntan på något att ersätta det med ... :)
Har du kollat in evulotion. Det är ett rätt så bra mailprogram (gui baserat)
Vet inte om man kan föra in de gammla mailen.
Men det är värt ett försök.
// ranxerox
QonosMedlem sedan sep. 2000438 inlägg gimp fungerar ju men det är ju lååååångt ifrån photoshop
evulotion, skall kolla pa det har iofs hittat nagra skumma script eller nått (hehe ja jag e ny med detta OS) :P
som man kunde kora som fixa till det hela sa det passa i netscapes mail klient
jag kolla pa det och det står GNOME överallt och jag kör KDE eller vad det heter men jag tänkte att det kanske fungera iaf =) men hehe det gjorde det inte fick detta:
arning: evolution-1.0.8-1.ximian.1.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID fd4fe9e9
error: Failed dependencies:
libgtkhtml20 >= 1.0.3 is needed by evolution-1.0.8-1.ximian.1
bonobo-conf >= 0.15 is needed by evolution-1.0.8-1.ximian.1
libpisock.so.4 is needed by evolution-1.0.8-1.ximian.1
så jag gissar på att jag måste ladde ner dessa paket, men är det så enkelt?
QonosMedlem sedan sep. 2000438 inlägg hehe pinsamt men det visade sig att evolution var installerat som default grej i red hat 8 :P men nu har jag det men jag hittar inte var man lägger till mer än ett konto *letar vidare*
Det ska bara vara att lägga till ett konto till.
Det gjorde jag iallafall.
// ranxerox