webForumDet fria alternativet

Liten Linux-dist

7 svar · 536 visningar · startad av erciz

ercizMedlem sedan maj 20011 880 inlägg

Någon som vet någon liten linux-dist. som man kan ladda ner till max ett tiotal disketter, gärna så ny som möjligt.

Datorn är nämligen en gammal 386:a utan Cd men med diskettstation. Ej stor hårddisk!

maydayMedlem sedan aug. 20003 212 inlägg

fins oändligt körde en för ett tag sen den låg på 1mb
du kan i stort sätt köra vilken du vill bara låta bli o installera paketen du inte behöver

Rekomenderar Slackware

nanneMedlem sedan dec. 19991 047 inlägg

Slackware har något som kallas för zipslack som är på 100mb. Kanske något för dig? Har inte provat själv men kommer kanske

VikingMedlem sedan maj 2000977 inlägg

nanne skrev:

Slackware har något som kallas för zipslack som är på 100mb. Kanske något för dig? Har inte provat själv men kommer kanske

Nja, har själv provat det men det är svårt att fixa tycker jag. Så jobbigt att pyssla med 28 disketter :x :)

anderswMedlem sedan okt. 20021 inlägg

Mitt debian ligger på ca 80mb. Med apache, php4, mysql, ftp-server, mailserver. Grundversionen av Debian går in på några disketter har jag för mig,

SDCdMedlem sedan jan. 2001712 inlägg

Kommer du åt internet med maskinen kan du starta upp installationen av Debian med diskett och sedan installera resten från FTP. Har för mig att det är 4st disketter du behöver för detta. kolla på https://www.sunet.se

ercizMedlem sedan maj 20011 880 inlägg

Låter bra det där ska undersöka saken närmre, men tror det kan bli svårt att komma åt internet med den, knepiga portar på den...

Ett annat stort problem är att hårddisken är mycket liten, kommer inte riktigt ihår hur stor den är (datorn är hos föräldrarna) men den är inte större än 45 Mb! så jag räknar bara med att få igång linux textbaserat, vore dock bra om det fanns nån dist man kan ladda ner till bara disketter... 1.44Mb, gör dock inget om det blir flera...

BlommanMedlem sedan aug. 200263 inlägg

Knoppix? ;)

Genererad på 369 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb