Hade "vissa" problem med att installera eländet och i mitt sökande efter en lösning på problemet upptäckte jag att jag var låååååångt ifrån ensam. Har sett massor av andra som har haft exakt samma problem, eller liknande, som jag. Och jag har kollat på både svenska och utländska forum. Själv har jag starkt börjat misstänka att Red Hat har distruberat korrupta ISO's.
Till slut, efter ett par dagars hårslitande satte jag igång en installation av Mandrake istället...och tjoff sa det så var allt klappat och klart.
Jag provade att installa red hat 8.0 , hade inga problem alls.
Förutom att jag valde server install, hade lite problem att installa vissa libbar för att installa mplayer. ( men det var ju mitt fel )
Så får höra.... vad hade du problem med.. man blir ju lite nyfiken ...
Allt är checkat mm. Men det är i installationen det kör sig. Det är när vissa paket ska installeras det kör sig och det blir klagomål på att mediet är felaktigt etc. Men...det är inte mediet det är fel på.
Hade kontakt med en holländare som på dagarna jobbade som nätverksadministratör på ett företag som administrerade åt ett flertal kunder inom bla. internet. På dagarna körde han freeBSD, linux och unix. Han mísstänkte efter kontakter med Red Hat att dom har distrubuerat ISO's med korrupta filer. Och att dom inte hade så jättestort intresse av att korrugera felet/felen nu när dom har blivit alltmer affärsinriktade i och med börsnotering och allt sånt. Nåja...jag ska väl inte säga att han har har rätt men han har ju i alla fall en poäng.
"Köp boxad dist så är du säker på att disten är okej"
275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e