webForumDet fria alternativet

Logitech Cordless

8 svar · 310 visningar · startad av nanne

nanneMedlem sedan dec. 19991 047 inlägg

Funkar Logitech Cordless Desktop Optical tangentbord + mus
med deras extra knappar och funkt. under linux? Tänkte kanske köpa ett till min nya burk sen. Ska köra redhat 8 i den.

ViktorMedlem sedan aug. 20021 710 inlägg

Tangentbordet och musen borde fungera, hur det är med alla extra knappar vet jag inte.

/Viktor

right... det var precis det jag frågade om

maydayMedlem sedan aug. 20003 212 inlägg

kolla på deras hemsida fins en lista på vad som stöds
kolla även logiteks hemsida

Hardware
All Logitech keyboards will provide basic keyboard functionality under all operating systems. Usually, the OS should detect the keyboard as a standard 104 keyboard, and load a standard keyboard driver. Using those native drivers, any additional features of the keyboards, including a Logitech key, multimedia and/or internet buttons, may not function. For more information about configuring a keyboard under your OS, please consult your operating system manual or manufacturer.

Software
Logitech iTouch™ software is only fully supported in Windows® 95, Windows® 98, Windows® 98 SE, Windows NT® 4.0, and Windows® 2000. All other operating systems are not supported by the iTouch software.

faaasen oxå!

Det där handlar väll om deras mjukvara. Men om sedan en linux distrubution bestämer sig för att implementera stöd för extra knappar så fungerar det. I Windows 2k och XP så fungerar tex flera av mina extra knappar utan att jag har någon Compaq mjukvara installerad.

/Viktor

Det här kanske kan vara något också http://lineak.sourceforge.net/.

/Viktor

nizzyMedlem sedan juli 2001187 inlägg

Jag kör logitech cordless desktop, fungerar skitbra förutom extra-knapparna! (Skulle aldrig haft ork att konfa dom i windows iofs). Köp ändå, extra-knappar är ändå bara jobbigt

zmodemMedlem sedan apr. 200258 inlägg

är också grymt sugen på att köpa ett Cordles Desktop Optical från logitec... är det grymt?

Genererad på 379 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb