webForumDet fria alternativet

Telenordia

Linux & BSDur Mac OS, Unix, Linux & BSD

7 svar · 201 visningar · startad av kalleballe-4

Medlem sedan apr. 2002149 inlägg
Frågan#1

Tajabba! Har inte riktigt fattat hur jag installerar mitt Telenordia abonnemang med ett USB modem på min RedHat 7.3 server, vet någon???

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Du tror inte att Telenordia kan hjälpa dig?

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Du har blivit blåst. Det finns bara Windows-drivrutiner för dom modemen. Inte ens MacOS X har dom lata jävlarna brytt sig om att fixa stöd för.

Medlem sedan maj 2000829 inlägg

En av anledningarna att man ska beställa med ehternet modem..

Vad är det för modem du använder dig av.. vad heter det ?

// xerox

Jovisst finns det drivrutiner till MacOS X, det står ju i handboken... och telenordia kan man inte ringa och snacka med för att dom säger att dom inte "kan" linux så dom kan inte hjälpa en. Mitt modem heter Topcom eller nått, sitter i skolan nu så jag vet inte riktigt.

hemma nu =)
TopCom webr@acer 850 heter USB modemet.

Medlem sedan aug. 2002224 inlägg

på telia står det iallafall i sin reklam att USB modemet inte funkar under Linux..
Endast windows eller nått liknande..

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Telia använder sig av modem från DLink, och jag trodde att Telenordia använde dom också. DLink-modemen levereras med drivrutiner för Win98/ME, MacOS 9 och icke-fungerande rutiner för Win2K/XP. Fungerande drivrutiner för dom sistnämnda går att ladda ner, vilket är ett litet höna-ägg-problem. Linux- och OSX-support lär inte komma än på en stund. Jag erbjöd mig att skriva för OSX om jag kunde få hårdvaruspecen skickat till mig, men inte ens det gjorde dom lata jävlarna.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.4bcf49fe
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)