webForumDet fria alternativet

Den förbaskade cd:n vill inte ut!!

Linux & BSD

4 svar · 366 visningar · startad av Tesa

Medlem sedan jan. 2002133 inlägg
Frågan#1

Nu har jag väl lyckats om något. :x
Jag har "dubbelbränt" en cd, alltså 2 sessioner och har aldrig förrän nu haft några problem med det. Problemet är att det är endast den ena sessionen som syns på skrivbordet och när jag slänger den matar den naturligvis inte ut skivan. Den andra ligger troligtvis kvar nånstans?
Har startat om, kastat, matat ut...och letar nu efter andra sätt att tvinga ut den.
Jag har ju naturligtvis glömt alla "snabbkommandon"
Hjälp!!

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Har ett svagt minne av att "kringla - y" brukade funka men är som sagt osäker.

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Har du provat med "Mac verktyget nr 1" (uträtt gem :e )?

Beroende på vad det är för Mac du har så kan "hållet" sitta lite olika, men titta på kanten av cd-inkastet (iMac) (har för mig att det är höger sida).

Det är inte så att du har det nya tangentbordet med "cd-knappen" längst upp till häöger?

Medlem sedan jan. 2002133 inlägg

tack för tipsen (bäst att plita ned dem) men det är fixat nu och det var mer pinsamt än så! :r
Jag har bränt cd:n som sagt vid två tillfällen och vid den andra gången har den fått en ny ikon och ett "riktigt" namn..som var nästan identiskt med vad en mapp som redan ligger på skrivbordet heter.
Därför såg jag bara den "vanliga" ikonen och missade den andra.

Började annars fundera på när paniken spred sig att slänga ALLT på skrivbordet i papperskorgen för att få ut eländet, men slog bort det när jag insåg att jag inte har några bra recover-grejer hemma! :e

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Äpple-E matar ut (fast då måste den ju vara markerad).

Har man annars en CD eller en floppy som inte vill mata ut kan man starta om datorn och hålla ner musknappen så matar den ut alla enheter som går att mata ut.

464 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
332 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)