ZeUsMedlem sedan nov. 200188 inlägg Jag hade tänkt installera redhat 7.3, så jag laddade ner iso filerna från sunet. Brände ner de tre installations skivorna.
Gjorde en bootdiskett som sätter igång installationen, allting går bra tills jag ska välja från vilket medium som installationen ska ske. Jag väljer cd-rom, men då klagar den på att redhat inte kan hittas på skivan. 1:a skivan går inte, 2:a skivan går inte, 3:e skivan går inte... Ändå har jag brännt av iso filerna. Skulle jag ha namngett skivorna på något speciellt sätt?
När jag hämtade hem Red Hat var de i .ISO format, jag packade upp och brännde ner dem...
Var det rätt eller ska de brännas som iso filer?
vad är felet!? :q
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jag vet inte om det spelar någon roll, men packade du upp innan du brända eller lät du brännarprogrammet packa upp och bränna?
Om du bootar från CD1, fungerar det då?
ZeUsMedlem sedan nov. 200188 inlägg Jag packade upp innan... Det har inte fungerat att boota från skivan för mig..
Jag har ganska ny dator så det borde fungera men det gör det inte.. När jag ska välja cdromenhet ser jag bara brännaren i bios, den ligger som master. Eftersom det inte fungerade så gjorde jag en boot diskett genom att kopiera in boot.img till en diskett och köra rawrite. Stod beskrivet på Redhat.com. Då fick jag igång installations programet. Jag har även provat att boota upp med en "vanlig" boot diskett och köra autoboot.bat från skivan. Då fick jag oxå igång installationsprogrammet men med samma fel som ovan.
Går det att specificera sökvägen till Redhat katalogen? Antar att det är därifrån man ska installera.
Såg att installations programet hittar båda cd-rom enheterna, såg ut så iaf. Texten rusade förbi, men det stod typ cda någonting...