webForumDet fria alternativet

dum fråga!

7 svar · 363 visningar · startad av Dpo

DpoMedlem sedan aug. 2000159 inlägg

Hur får man fram snabel-a på maccen?
finns ingen sån knapp..
har ett lite äldre tangentbord...altså det bordet som kom innan imacen...

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Finns under "Alt" och någon av tangenterna närmast "Enter" på äldre maskiner/system kan också var flyttad till "pc platsen" Alt-2

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Det har inte riktigt att göra med åldern på datorn utan åldern på operativsystemet. Kör du äldre än 9.x finns @-tecknet under alt-' (dvs fillevippen som sitter vid returknappen och kamperar ihop med *). Har man Mac OS 9.x eller nyare finns @-tecknet vid alt-2 som hos PC-maskiner.

SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg

hmm, lägger min fråga här.. jag har ett Trust tgb som är ganska knepigt å få tag i.. fick leta igenom 100 olika dataaffärer innan jag hittade ett sådan jag har. Och det är åxå det bästa tgb som finns :h ... men vad gör denna knappen? är det nåt till Mac lr nåt?

fick latja fram webcamen å fota lite.. visst blev det bra? :)

DpoMedlem sedan aug. 2000159 inlägg

Jag vet svaret på den där!!!
Den knappen, på samma plats använder jag att starta datorn med. samt gåin/gåur viloläge...

SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg

hos mig utgör inte knappen någon funktion...

joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg

Frugan har den extraknappen på sitt tgb med tuchpad. Hade ingen funktion i hennes PC.

Tog silverfärg och målade ihop den med Esc-tangenten.
Helt suveränt med en extra Esc i det hörnet! :D

r/ skrapade av gamla ledarna såklart.
r/ Ja jag frågade först! :h

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Faktum är att så såg knappen ut för att slå på datorn från tangentbordet ut tidigare på äldre Macintosh (numera är den mer standardiserad med den lilla ringen med ett lodrätt streck genom överdelen). Så min gissning är att du kan slå på datorn där.

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)